میوه پومیلو |  میوه ای مناسب برای  کاهش وزن و پوست خانم ها

میوه پومیلو یا  همان میوه ای که ما از قدیم به عنوان دارابی می شناختیم، بعضا بتابی نیز نام برده می شود و در منابع طب سنتی به اسامی همچون چکوتره یا جکوتره نیز از آن یاد شده است.

نام علمی میوه پومیلو که بومی آسیای جنوب‌شرقی و از خانوادۀ مرکبات محسوب می شود،cliturus maxima  است و در زبان انگلیسی نیز به آن Pomelo می گویند.

میوه پومیلو بزرگترین میوه از خانواده مرکبات است که رنگ آن سبز کمرنگ و گاهی نیز  زرد با گوشت سفید است و به ندرت هم ممکن است به رنگ های صورتی و قرمز باشد.

پوست میوه پومیلو، بسیار ضخیم و شیرین است و نوع بومی شرق آسیا بین ۵  تا ۲۵ سانتی متر قطر دارد و وزن آن به ۱ تا ۲ کیلوگرم می‌رسد. گفته می شود این میوه از پیوند نارنج و پرتقال بدست آمده است.

برخی منابع احتمال می دهند که گریپ فروت نیز حاصل پیوند پرتقال و دارابی است.

میوه پومیلو
میوه پومیلو

همچنین در برخی متون تاریخی و قدیمی انگلیسی زبان، از نام گریپ فروت برای نامیدن پومیلو (دارابی) استفاده شده است.

جالب است بدانید که این میوه را می توان در باغهای شمال ایران یعنی استان های گیلان و مازندران پیدا کرد.

در چین که  زادگاه  پوملو محسوب می شود،  فواید و مضرات این میوه از مدت‌ها قبل شناخته شده است. میوه پومیلو از نظر ظاهری، شبیه یک گریپ فروت یا یک پرتقال بزرگ است.

رنگ پوست می تواند از سبز کمرنگ تا نارنجی روشن باشد. پوست آن ضخیم است، خمیرمایه آن با آب و هوای کمی تلخی، شیرین خیلی آبدار نیست.

فضای داخلی پومیلو ممکن است به رنگ های سفید، سبز تا نارنجی مایل به قرمز باشد.

از بین انواع مرکبات، این میوه از نظر اندازه بزرگترین است. مزیت آن نسبت به همه افراد دیگر این است که مدت طولانی در آن ذخیره می شود. در دمای اتاق، می تواند حدود یک ماه در یخچال باشد – طولانی تر.

میوه پومیلو
میوه پومیلو

خواص مفید میوه پومیلو

در دوره کمبود ویتامین ها، او در بین هموطنان ما بسیار محبوب شد. پوملو را با جزئیات بیشتری در نظر بگیرید – فواید و مضرات این میوه.

فواید آن، قبل از هر چیز در این واقعیت نهفته است که حاوی ویتامین ها، عناصر کمیاب و مواد معدنی در مقادیر زیاد است.

از ویتامین های موجود در آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ویتامین C
  • ویتامین A
  • ویتامین های B
  • به ندرت در غذاها، ویتامین PP یافت می شود.

این ماده همچنین حاوی مواد معدنی است: پتاسیم، کلسیم، فسفر، آهن، سدیم. همه این مواد مغذی به تقویت سیستم ایمنی بدن شما در دوره های آنفولانزا و سرماخوردگی کمک می کند.

اسید اسکوربیک کمک کننده اصلی سرماخوردگی است. پتاسیم به عادی سازی عملکرد عضله قلب کمک می کند. کلسیم برای ناخن‌ها و مو ضروری است، به تنظیم کار یک سیستم نابرابر کمک می کند.

استفاده از آن به مبارزه با استرس و افسردگی کمک می کند. فسفر در عملکرد طبیعی مغز نقش دارد. میوه پاملا: مزایا و مضرات در همه کشورهایی که رشد می کنند آشنا هستند. میزان ویتامین ها، و از این رو فواید این محصول از فوریه به حداکثر مقدار خود می رسد.

سایر مواد موجود در میوه پومیلو

این میوه نه تنها به این دلیل که حاوی مقدار زیادی ویتامین است ضروری است. این ماده حاوی موادی به نام لیمونوئیدها است.

آنها به متوقف کردن روند تقسیم سلول های سرطانی کمک می کنند. بنابراین، این محصول می تواند در مبارزه با سرطان کمک کند.

اگر در تابستان از این میوه استفاده می کنید، آنتی اکسیدانهای موجود در آن به جوانی پوست کمک کرده و آن را از اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کنند.

مقدار زیادی فیبر موجود در پالپ تأثیر مفیدی بر روده و معده دارد. و “فیلم”، که اغلب از آنها به عنوان غذا استفاده نمی کنیم، می تواند یک پاک کننده عالی برای روده‌ها باشد. تأثیر آنها مشابه اثر سبوس است.

محصول مفید برای کسانی که از اسیدیته معده کم رنج می برند. با توجه به محتوای اسید طبیعی به تسریع در تولید آنزیم‌ها کمک می کند.

در کشورهای گرمسیری، برای سرعت بخشیدن به هضم، با گوشت یا ماهی مصرف می شود. میوه پاملا – فواید و مضرات قابل مقایسه نیست.

ضرر ناشی از استفاده از این میوه در مواد غذایی در مقایسه با فواید شرطی است و با مقدار غذای خوراکی مشخص می شود.

یکی دیگر از خواص مفید، کالری کم میوه است. به دلیل ترکیب آن، این محصول کاملاً مکمل هر رژیم غذایی خواهد بود.

100 گرم خمیر آن تنها 39 کیلو کالری دارد. محتوای آنزیم های لیپولیتیک به کاهش وزن موثرتر کمک می کند.

نه تنها میوه خمیر میوه بلکه قسمتهای دیگر آن نیز مفید است. پوست به دلیل دارا بودن مقدار زیاد روغنهای اساسی به تقویت و تقویت پوست کمک می کند.

جوشانده برگهای درخت به جلوگیری از بروز زخم معده کمک می کند.

استفاده از این محصول در درمان آترواسکلروز، فشار خون بالا، آسم، به اشباع اسید فولیک، که در دوران بارداری لازم است، کمک می کند. با استفاده منظم، عملکرد را بهبود می بخشد و نشاط را بهبود می بخشد.

میوه پومیلو
میوه پومیلو

مضرات میوه پومیلو

تمام این خصوصیات مثبت فقط برای میوه های کاملاً رسیده است. برای جلوگیری از استفاده از یک محصول بی فایده، باید قوانین انتخاب را بدانید.

میوه پومیلو باید کمی نرم باشد، پوست آن براق است. بوی میوه باید دلپذیر باشد. اگر انتخاب وجود دارد، بهتر است میوه های متوسط u200bu200bتر را مصرف کنید. پالپ بیشتری خواهند داشت.

میوه پومیلو تنها در صورتی که به میوه مرکبات حساسیت داشته باشید می تواند تأثیر منفی داشته باشد. همچنین با چنین افرادی عجیب و غریب که در مرحله حاد از بیماری معده و اثنی عشر، کولیت، هپاتیت و نفریت رنج می برند، خودداری کنید.

هنگام استفاده در مقادیر زیاد، اثر ملین ممکن است. در افرادی که اسید معده زیادی دارند، مصرف بیش از حد میوه می تواند باعث سوزش قلب شود.

اعتقاد بر این است که میوه های عجیب و غریب حاصل از مناطق دوردست می تواند مضر باشد. شایان ذکر است که قبل از استفاده، محصول را کاملاً بشویید و از خوردن آن نترسید.

توصیه می شود میوه پومیلو را در فروشگاهی معتبر که محصولات از آن خارج می شوند، خرید کنید.

فایده و ضرر پاملا یک نکته غلط است. همه چیز از نظر اعتدال خوب است. در صورت استفاده در اعتدال، حداکثر مزایا حاصل می شود و آسیب‌ها به حداقل می رسد.

آنها آن را به روش های مختلف – pomelo، pamela، pompelmus، sheddock، مرکبات حداکثر می نامند.

درختان پوملو عمدتا از جنوب شرقی آسیا و همچنین در برخی از ایالات متحده آمریکا و اسرائیل رشد می کنند. 3 نوع pomelo وجود دارد:

1.قرمز. میوه ای با گوشت قرمز، طعم ترش، با تلخی. شکل آن بیضی شکل است، اندازه یک گریپ فروت کوچک فقط پوسته ای از رنگ سبز است. این نوع پوملو با پرتقال عبور کرد و یک گریپ فروت گرفت. پوملو قرمز

2. صورتی. پالپ به رنگ صورتی است، دانه های زیادی دارد، طعم شیرین و آبدار می دهد. آنتیلمینتیک خوب محسوب می شود. پوملو صورتی

3. سفید. این پوملو در اندازه بزرگتر است، به وزن 1-2 کیلوگرم می رسد. شکل آن به شکل گلابی است و گوشت آن به رنگ سفید و شیرین است.

Pomelo White. از پوملو شیرین، میوه های شیرینی خوشمزه، مارمالاد به دست می آید.

در تایلند، مربا از میوه پومیلو تهیه شده و از بسیاری جهات کنسرو شده است. البته بهتر است نوشابه پودر تازه را میل کنید، بنابراین بهتر از پس از پردازش است.

میوه پومیلو
میوه پومیلو

خواص مفید میوه پومیلو

pomelo مانند سایر انواع مرکبات، در درجه اول سرشار از ویتامین C است، اما از این مزیت آشکار است – مقدار کمی از اسید سیتریک که برای کسانی که با سلامتی معده و دستگاه گوارش مشکل دارند، منع مصرف دارد.

علاوه بر ویتامین C، میوه پومیلو سرشار از ویتامین های گروه B، بتاکاروتن و مواد معدنی است: کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، مس. علاوه بر این، منبع خوبی از اسید فولیک است.

چیزی که که برای خانم های باردار مفید است، زیرا این ماده به ویژه در ماه های اول رشد جنین بسیار مهم و لازم است.

100 گرم پالپ میوه پومیلو دریافت روزانه ویتامین C. کالری است. این محصول بسیار کم کالری است – حاوی حدود 50 کالری در 100 گرم است.