ماسک صورت خانگی روشی موثر، ارزان و در دسترس

ماسک صورت خانگی (FACIAL MASK) یکی از روش های پرکاربرد و بسیار محبوب  برای مراقبت از پوست و حفظ شادابی و طراوت آن به خصوص در میان خانم هاست.

علت محبوبیت این روش، اقدامات محافظتی  و مراقبت از پوست با موادغیر شیمیایی است که به طبع، مانند مواد شیمیایی مضر نیستند و در عین حال، ارزان  و در دسترس هستند.

به همین دلیل هم هرکسی در هر شرایطی می تواند با کمترین ملزومات  در محل زندگی خود، با ساخت و استفاده از ماسک صورت خانگی می تواند آرامش و شادابی را به پوست خود برگرداند.

ماسک صورت خانگی که با مواد طبیعی تهیه می شوند، می توانند چهره خود را بیش از ده سال جوان کنند.

جوان گرایی پوست و حفظ شادابی آن، جز با اتخاذ روش های مخافظتی و آبرسانی مداوم و پرهیز از رژیم غذایی پر چرب و سبک زندگی پر استرس ممکن خواهد بود و یک ماسک صورت  خانگی میتواند در این زمینه کمک موثری محسوب شود.

البته آقایان هم خیلی ناامید نباشند چرا که برای شما هم انواع ماسک صورت خانگی مردانه وجود دارد که در مقالات بعدی به معرفی آنها خواهیم پرداخت

در عین حال از جایی که رفتار و ویژگی های پوست صورت در مردان و زنان تا حدود زیادی شبیه است، دانستن کلیاتی درباره استفاده از ماسک صورت، می تواند کمک کند.

به نحوی که روش های مراقبت از پوست به واسطه ماسک صورت خانگی را یاد بگیریم و بدانیم با  رعایت چه نکاتی می توانیم پوستی شاداب، بدون چین و چروک و صاف برای بلند مدت داشته باشیم.

ماسک صورت خانگی | روشی برای مراقبت ارزان و موثر از پوست
ماسک صورت خانگی

فهرست محتوا [نمایش]

امان از این  جوش های مزاحم

جوش‌ها روی هر نوع پوست و در هر سن و سالی و همچنین در هر وضعیت  آب و هوایی، ایجاد می شوند و هر کسی  در طول زندگی خود، بارها احساس ناخوشایند جوش های پوستی را تجربه می کند.

برخی  برای از بین بردن جوش های ریز و درست  صورت، دست به دامن  اقدامات تهاجمی شده  و بعضا از دارو های شیمیایی  و پماد‌ها و کرم هایی با فرمولاسیون شیمیایی برای رفع سریع زائده اقدام می کنند. در حالی که برخی دیگر از مردم نیز با استفاده از ماسک صورت خانگی به برطرف مشکلات پوستی خود از جمله جوش های مزاحم می پردازند.

اگر  چه جوش صورت با زگیل تناسلی و تبخال  تفاوت می کند، اما باید توجه داشت که از  بین بردن جوش صورت با درمان های اینترنتی فرآیند صحیحی نیست و لازم است برای رسیدن به نتیجه مطلوب به پزشک متخصص پوست مراجعه شود.

و اما ماسک صورت

در بیشتر موارد  برای  از بین  بردن جای جوش و هم  چنین ارتقا شادابی و طراوت  پوست، میتوان از روش های درمانی و حفاظتی بلند مدت با  تاثیرگذاری تدریجی ارزان استفاده کرد که  ماسک صورت یکی از آن مهمترین این روش هاست.

جوش ها، به واسطه بروز بیماری های میکروبی و باکتریایی روی پوست شما ایجاد می شود و به سلول های پوست آسیب می زند. باعث  چروک و عوارضی مثل حساسیت شده و حفظ آن‌ها برای مدت زیاد روی پوست، مشکلاتی را برای سلول‌ها ایجاد می کند.

ماسک صورت خانگی

انباشت چربی که به صورت یک زائده بیرونی ظاهر می شود، شکل  مناسبی نداشته  و افراد به دنبال حذف آن هستند. به خصوص در مواقعی که این زائده روی پوست صورت باشد.

باید توجه کنید که جوش ها، انواع مختلفی داشته و وقتی پوست شما آسیب می بیند، برای  ترمیم خود اقدام به ساخت پروتئن کرده که  اگر این میزان پروتئین سازی خیلی زیاد باشد، محل آسیب دیدگی اصطلاحا باد کرده و جوش ایجاد می شود.

هر اندازه با ساختار جوش‌ها آشنایی داشته باشید، برای درمان آن بهتر می توانید اقدام  کنید. اما باید دقت کنید که کندن جوش و اقدامات درمانی خودسرانه، آسیب به بافت پوست را افزایش می دهد.

یکی از دلایل اینکه این زایده های چرک روی پوست شما ایجاد می شود آن است که چربی زیادی روی پوست تولید می شود و باکتری‌ها با فرایند متابولیزاسیون این چربی ها، منافذ پوست را مسدود می کنند.

بروز تورم ناشی از این پدیده، که ما آن را جوش صورت می نامیم موجب می شود تا مسیر خروج از چربی  مسدود شود.

ماسک صورت خانگی | روشی برای مراقبت ارزان و موثر از پوست
ماسک صورت خانگی

با ماسک صورت میوه ای و عسلی به جنگ جوش‌ها بروید

جوش های آزار دهنده را می توان برخی را با ماسک های صورت میوه ای و عسلی حذف کرد و برخی نیز  باید درمان  دارویی برای آن‌ها زیر نظر پزشک متخصص پوست انجام شود.

اگر چه ماسک های خانگی گاها جواب گوی بخش قابل توجهی از نیازهای مراقبتی پوست است، اما صبوری و تحمل و دقت و انجام صحیح نیز باید در دستور کار قرار بگیرد.

ضمنا حتما پزشک متخصص خود را در جریان استفاده از ماسک خانگی و متریال مورد نظر قرار داده و هیچ گانه خودسرانه از این کار برای رفع زائده های پوستی اقدام نکنید تا مانع گسترش باکتری به نقاط دیگر بدن شوید.

۲۰ نکته کلیدی در استفاده از ماسک صورت

  •  ماسک صورت نباید چند بار در یک روز مصرف شود.
  • ماسک صورت برای اثربخشی، نیازمند اقدامات تدریجی و مداوم است.
  • ماسک صورت طبیعی را حتما با مواد ارگانیک و وسایل تمیز درست کنید.
  • ساخت ماسک صورت بهتر است بر اساس جنس پوست و سن مخاطب بوده و زیر نظر پرشک انجام شود.
  •  استفاده از ماسک صورت بزرگسالان برای کودکان و نوجوانان ممنوع است.
  • پیش از استفاده از هر  نوع MASK، حتما به حساسیت های خود توجه کنید.
  •  اگر از روش های طبیعی برای بهداشت پوست و مو استفاده می کنید، می بایست استرس و آلودگی را از خود دور کنید.
  •  اگر در رژیم غذایی شما، نقش ویتامین D,E و K پر رنگ تر باشد،‌ تاثیر گذاری این فرآیندها چندین برابر  می شود.
  •  آبرسانی به پوست و هیدراته نگهداشتن پوست، یکی از دغدغه های مهم بانوان در طول سال است. برای ارتقا اثربخش روش های مندرج در  این گفتار، همواره روش های  هیدراته نگهداشتن طبیعی سطح پوست را  در نظر داشته باشید.
  •  ترکیب جوش شیرین و آب برای از بین بردن لکه‌ها و سیاهی چشم توصیه می شود. مخصوصا که حالت خمیری پیدا می کند و پخش کردن آن روی سطح به آسانی صورت می گیرد.
  •  اگر می خواهید سطح را با پروتئین و آمینو اسیدها تقویت و غنی سازی کنید، از ماسک سفیده تخم مرغ استفاده کنید که هم برای رشد مو و هم چنین برای سفیدی پوست شما عالی خواهد بود.
  •  اگر می خواهید با پوست خود مهربان باشید، آب حمام را همیشه ولرم نگهدارید.
  •  طرز خوابیدن و خوب خوابیدن هم در شادابی پوست اهمیت زیادی  دارد.
  •  اگز به دنبال لایه بردار خوب در فرآیند ماسک گذاری هستید، حرفه ای توصیه به استفاده از خاک رس  دارند که برای  پاک سازی موثر خواهد بود و جوش های ناشی از چربی  را از بین می برد.
  •  شنبلیله برای کسانی که از تیرگی جای اکنه‌ها ناراحت هستید، اکسیری موثر است. پور کردن شنبلیله  و مالیدن روی نقاط مختلف و شستن با آب سرد را در نظر داشته باشید.