برای واکسن به بیرون از این مرزها التماس کردم

برای واکسن به بیرون از این مرزها التماس کردم


اخبار ایران کازمد - سالم‌خبر: وزیر بهداشت و درمان گفت: من به عنوان وزیر و سرباز کوچک این نظام، خیلی به بیرون از این مرزها برای دریافت واکسن خواهش و تمنا کردم و گاهی اوقات التماس کردم که زودتر واکسن را از آنهایی که واکسن را در اختیار دارند، دریافت کرده و به مردم تزریق کنند.

سعید نمکی امروز در آیین توزیع کاروان‌های خانه بهداشت عشایری همچنین گفت: گرچه برخی باز هم دمیدند در اینکه ما تاخیر کردیم، خوشبختانه سفیر ما در روسیه روز پیش اعلام کرد که فلانی روزی 8 تا ۱۰ بار به من زنگ می‌زد که واکسن چه شد. در عین حال آمریکایی‌ها که می‌گفتند ما دارو، واکسن و تجهیزات پزشکی را تحریم نمی‌کنیم، تشت رسوایی‌شان از بام افتاد و آقای بایدن برای اولین بار گفت که اجازه می‌دهیم که به ایران دارو و تجهیزات بدهید. ما دارو و تجهیزات پزشکی و واکسن را با هزار فشار تهیه می‌کردیم. با دور زدن‌های متعدد برای  جابجایی پول و کالا.

وی تاکید کرد: امروز خوشبختانه مفتخریم به اینکه به جرگه واکسن‌سازان معروف و مطرح دنیا پیوستیم. واکسن اسپوتنیک ایرانی افتتاح شد و بعد هم آغاز فاز اول واکسن نورا در مجموعه بقیه‌الله و امروز هم پیوستن این کاروان‌های عشایری که در محروم‌ترین نقاط کشور و برای نیازمندترین مردم این سرزمین است.

نمکی گفت: حکومت‌هایی ماندگار می‌شوند که ضعفا را ببینند. ما اگر فقرا را در توسعه ملی نبینیم، قطعا طرح‌های توسعه‌مان با شکست روبرو می‌شود. رشد کشور باید فقرزدا و عادلانه باشد. قانونی در اقتصاد وجود دارد که می‌گویند وقتی سطح آب بالا می‌آید، قایق‌های کوچکتر راحت‌تر از واتر گیت عبور می‌کنند. یک هزینه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیونی برای یک ایل‌نشین و کوچ‌رو، بزرگترین موهبت است. حال ممکن است یک بیمارستان هفت ستاره خیلی شیک برای این مردم آنقدر موهبت تلقی نشود.

وی افزود: هفته پیش در مراوه‌تپه یک بیمارستان درست کردیم و امام جمعه آنجا می‌گفت که مردم اینجا بالای ۸۰ درصد در انتخابات مشارکت داشتند که دلیلش همین بیمارستانی است که برپا شده است. بنابراین امیدبخشی با کوچکترین سرمایه‌گذاری برای افراد محروم بالاترین میزان قدرشناسی را به دنبال دارد. امیدواریم این اقدام به عنوان یک حرکت خداپسندانه بر کسانی که استفاده می‌کنند، مبارک باشد.
 
برچسب‌ها:

واکسن بیرون این مرزها التماس کردم

به اشتراک بگذارید: