به نام طب سنتی نمی‌گذارند مردم واکسن بزنند

به نام طب سنتی نمی‌گذارند مردم واکسن بزنند


اخبار ایران کازمد - سالم‌خبر: معاون وزیر بهداشت و درمان گفت: دولت با وجود تمام تحریم‌ها و شرایط بد اقتصادی، تمام تلاش خود را کرد تا مردم ایمن شوند اما افرادی به اسم طب سنتی یا مسائل و اعتقادات دیگر، برای تزریق واکسن، شک و شبهه ایجاد کرده‌اند و سبب شده‌اند تا تصمیم‌گیری برای عده‌ای سخت شود.

کمال حیدری با تاکید بر اینکه با این وضعیت نمی‌توان زنجیره شیوع را شکست افزود: در همه جای دنیا، گروهی نسبت به تزریق واکسن تردید دارند که قابل‌قبول نیست. افرادی که از وارد شدن ویروس ضعیف شده به بدنشان، نگرانند، اگر ویروس واقعی وارد بدنشان شود، چطور می‌خواهند نجات پیدا کنند.

وی گفت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که بیشترین میزان فوتی، از میان افرادی است که واکسن نزده‌اند. افرادی که تمایل به واکسن نزدن دارند، باید تصمیم خود را بگیرند.

به‌گفته معاون بهداشت وزیر بهداشت برخی دنبال واکسن‌هایی هستند که در بازار وجود ندارد، به همین دلیل واکسیناسیونشان را به تعویق انداخته‌اند. درحالی‌که ایران جزو کشورهای معدودی است که انواع واکسن‌های خارجی و داخلی را در اختیار مردم قرار داده است. به هر حال تمام واکسن‌ها اثربخشی خودشان را ندارند، نباید وقت را ازدست داد. باید هر چه زودتر بدن را با ویروس آشنا کرد تا سیستم دفاعی هم آماده شود.

حیدری تاکید کرد: گروهی دنبال واکسن ایرانی هستند اما میزان عرضه و تقاضا یکسان نیست، به همین دلیل تاکنون واکسن نزده‌اند. عده‌ای هم  به‌طور کلی اعتقادی به تزریق واکسن ندارند. واکسن نزدن این افراد، در حالی است که در هر دوره زمانی،  پیک جدیدی را تجربه می‌کنیم و اگر مردم بدنشان ایمن باشد، احتمال فوت، بستری و ابتلا کمتر می‌شود.
 
برچسب‌ها:

نام طب سنتی نمی گذارند مردم واکسن بزنند

به اشتراک بگذارید: