رویش امید در دامان مادران ایران زمین

رویش امید در دامان مادران ایران زمین


اخبار ایران کازمد -  سالم‌خبر: کمبود آهن یکی از عوامل اصلی کم خونی است که منجر به کاهش سطح سلامت و اختلال در کیفیت زندگی مادران و زنان می‌شود. داروسازی دکتر عبیدی همزمان با هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس خود، با اهدای مکمل آهن فروفورت (Ferrofort Daily) برای مصرف یکسال جمعیتی نزدیک به 6 هزار نفر در استان سیستان و بلوچستان، گامی عملی در راستای کمک به پیشگیری از فقر آهن و ارتقای سطح سلامت بانوان و دختران این سرزمین برداشت تا شاهد رویش امید در دامان مادران ایران زمین باشیم.
 
شیوع گسترده کم‌خونی از نوع فقر آهن در کشورمان نشان می‌دهد بسیاری از بانوان ایرانی که در سن باروری هستند، آهن موردنیاز را به صورت کامل از موادغذایی دریافت نمی‌کنند و در صورت صلاحدید پزشک، به مکمل آهن نیاز دارند.

طبق توصیه سازمان جهانی بهداشت (WHO) در ایران همه دختران نوجوان و بانوان در سن باروری جهت پیشگیری از فقر آهن، باید در طول هفته 60 میلی‌گرم مکمل آهن مصرف کنند اما، مطالعات حاکی از آن است که بیش از 90 درصد بانوان ایرانی در دوران بارداری، آهن و فولات کافی دریافت نمی کنند؛ این میزان کمبود عواقب جدی در سلامت مادران و نوزادان دارد. شیوع کمبود آهن و فولات در مناطق کم برخوردار همچون سیستان و بلوچستان، بیشتر است.

داروسازی دکتر عبیدی، همواره کوشیده تا سهمی در ارتقاء سلامت و بهبود کیفیت زندگی افراد جامعه داشته باشد؛ این‌بار نیز همزمان با هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس خود، مکمل آهن فروفورت (Ferrofort Daily) را برای مصرف یکسال جمعیتی نزدیک به 6 هزار نفر، در منطقه دهک از توابع استان سیستان و بلوچستان اهدا کرد تا اینگونه گامی عملی در راستای تحقق مسئولیت اجتماعی خود بردارد.

حضور مستقیم در میان مردم خونگرم روستاهای سروان، دهک، کلپورگان و کپرنشینان عزیز ساکن در این منطقه، شناسایی مادران باردار و اهدای مکمل آهن فروفورت به این افراد، اقداماتی است که با هدف کمک به پیشگیری از فقر آهن و ارتقای سطح سلامت بانوان و دختران این سرزمین انجام شد تا با تلاش هایی این چنین، شاهد رویش امید در دامان مادران این سرزمین باشیم. برای مشاهده ویدیو به وب‌سایت رسمی داروسازی دکتر عبیدی مراجعه نمایید.
 
برچسب‌ها:

رویش امید دامان مادران ایران زمین

به اشتراک بگذارید: