آقای رئیسی؛ سونامی ابتلاء در راه است

 آقای رئیسی؛ سونامی ابتلاء در راه است


اخبار ایران کازمد - سالم‌خبر: آقای رئیسی؛ مدیران تازه نفس شما وقتی بر مسند نشستند که بحران فروکش کرده بود. حالا در آستانه بحرانی جدید پا بر دوش تجربه دو سال اخیر در ایران و جهان بگذارید. کاسبان و رمالان و فاسدان و شیادان را مجال ندهید و به تجارب موفق و درس‌های شکست‌های این دو سال اعتنا کنید.


نیما فاتح، پزشک و دانش‌آموخته مدیریت سلامت در نامه‌ای خطاب به ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری، نسبت به جهش ویروس کرونا هشدار داده و در همین رابطه پیشنهاداتی ارائه کرده است. متن این نامه که در اختیار امتداد قرار گرفته به شرح زیر است:  

جناب آقای رئیسی، ریاست محترم قوه مجریه؛

همان­گونه که احتمالاً به استحضارتان رسانده‌اند، جهش ویروس کرونا این بیماری را به فاز جدیدی وارد نموده است. این جهش قدرت سرایت بیماری را چندین برابر کرده است و متاسفانه واکسینه شدگان با دو دوز واکسن و مبتلا شدگان سابق را نیز درگیر می­‌کند. این در یک کلمه به معنای « سونامی ابتلا» در موج پیش رو است. اگرچه تاکنون شدت بیماری حاصل از این جهش به مرگ و میر بیشتری ختم نشده است، اما بدانید که این خوش­بینی منتج از تجربه کشورها و نظام‌های سلامتی است که غالب جمعیت با واکسن­‌های موثر واکسینه شده­‌اند.

از سوی دیگر چنان ابتلای گسترده‌ای از یک سو به افزایش حجم ویروس در فضاهای بسته به ویژه فضاهای درمانی و افزایش خطر کشندگی آن منجر می‌شود و از سوی دیگر امکان جهش­‌های جدید را نیز افزایش می­‌دهد. مهم­تر آن که این جهش خاص در گونه جدید، زنگ خطر جهش‌های خطرناک‌تر را بیش از پیش به صدا در آورده است و این یعنی افزایش احتمال ویروس و بیماری­های جدید، پاندمی جدید و … .

آنچه گفته شد متاسفانه هم اکنون در برخی نقاط جهان محقق شده است و برخی نیز شوربختانه محتمل‌­ترین سناریویی است که پژوهشگران معتبر با تلخکامی آن را به میان کشیده­‌اند.

جناب آقای رئیسی؛

1. آماده وضع قوانین سخت­گیرانه و کنترل­‌کننده عبور و مرور باشید و جامعه را نیز آماده کنید.
2. تمام امکان خود را برای واکسیناسیون ۳ دوزه به کار گیرید.
3. پوشیدن ماسک، تهویه در فضاهای بسته و فاصله اجتماعی را اجباری کنید.
4. نظام سلامت در آستانه برخورد با سونامی جدیدی از مبتلایان است. تقویت مادی، سازمانی و پشتیبانی سازمان سلامت ایران 5. در اسرع وقت و استحکام خط مقدم مقابله با این موج، یکی از دو رکن اصلی مدیریت این بحران است.
6. رکن دیگر اتخاذ برنامه ضربتی حمایتی برای اقشار آسیب­‌پذیر است که متاسفانه هر روز بر شمار آنها افزوده می­شود.

آقای رئیسی؛ مدیران تازه نفس شما وقتی بر مسند نشستند که بحران فروکش کرده بود. حالا در آستانه بحرانی جدید پا بر دوش تجربه دو سال اخیر در ایران و جهان بگذارید. کاسبان و رمالان و فاسدان و شیادان را مجال ندهید و به تجارب موفق و درس‌های شکست‌های این دو سال اعتنا کنید./ امتداد
 
برچسب‌ها:

آقای رئیسی سونامی ابتلاء راه است

به اشتراک بگذارید: