برخی ولع زیادی برای ارز ترجیحی دارند

برخی ولع زیادی برای ارز ترجیحی دارند


اخبار ایران کازمد - سالم‌خبر: رییس سازمان غذا و دارو گفت: بازار دارویی کشور خلاف برخی ادعاها کوچک است. سال گذشته بازار دارویی کشور به میزان سه میلیارد دلار بوده است که بازار بزرگی نیست.

به گزارش سالم‌خبر، بهرام دارایی همچنین افزود: برخی از افراد ادعا می‌کنند و می‌گویند که بازار دارویی بزرگی داریم اما در واقعیت این‌گونه نیست. به طوری که سال گذشته دو و نیم میلیارد دلار امورات دارویی و تجهیزات پزشکی با ارز ترجیحی تامین شد و حدود ۵۰۰ میلیون دلار نیز با ارز نیمایی چرخیده است و در کل طی سال گذشته بازار دارویی کشور سه میلیارد دلار بوده است.
 

دارایی با تاکید بر اینکه بازار بزرگ یعنی اشتغال تولید و فناوری است، گفت: بازار بزرگ به هیچ عنوان فقط به معنای مصرف نیست در واقع ما درباره صنعت سلامت صحبت می‌کنیم کالاهای سلامت محوری که ویژگی‌های خاصی را دربردارد. بنابر این ویژگیهای خاص افرادی خاص با مدیریتی خاص  را نیز می‌طلبد ضمن اینکه این حوزه مورد توجه همه سازمان‌ها به ویژه سازمان متولی آن یعنی سازمان غذا و دارو است این امر هم می‌تواند فرصت و هم می‌تواند به عنوان تهدید تلقی شود 

 

وی در ادامه مطرح کرد: در بحث منع واردات ما فعالیت‌های بسیاری را در دوران کرونا انجام دادیم ضمن اینکه فشارهای بسیاری را متحمل شدیم زیرا برخی از افراد ولع زیادی داشتند که با هر شیوه ممکن ارز نیمایی و ترجیحی به واردات دارو بپردازند اما به تدریج پیچ واردات محکم شد و امسال به نقطه‌ای رسیدیم که واردات ما صفر شد.

رییس سازمان غذا و دارو همچنین افزود:  این امر عملکرد بسیار خوبی بود هرچه از واردات کاستیم به تولیدات افزودیم هر یک دلاری که از کشور خارج نشود برای کشور ارزشمند است.
برچسب‌ها:

برخی ولع زیادی ارز ترجیحی دارند

به اشتراک بگذارید: