کارت واکسن؛ حریم خصوصی محسوب نمی‌شود

کارت واکسن؛ حریم خصوصی محسوب نمی‌شود


اخبار ایران کازمد - سالم‌خبر: با افشای کارت واکسن وزیر بهداشت در حالی افشاءکنندگان در معرض پیگیری حقوقی وزارت بهداشت قرار گرفته اند که برخی حقوقدانان اعلام کرده‌اند که کارت واکسن؛ حریم خصوصی وزیر محسوب نمی‌شود و وزارت بهداشت باید چاره ای برای جبران خدشه‌دار شدن اعتماد عمومی بیندیشد.

حسن کیا، وکیل پایه یک دادگستری در این باره با تاکید براینکه نوع واکسن تزریقی کرونا را نمی توان اسرار حرفه ای قلمداد کرد به خبرآنلاین گفت: باید فرق قائل شویم بین افراد عادی جامعه و مقامات رسمی که واکسن مصرف می کنند. مقامات عمومی همه مصادیق حریم خصوصی که من و شما داریم را ندارند. ممکن است من و شما در جامعه در دوره کرونا به مهمانی برویم و کسی خبردار نشود ولی در دفتر بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس وقتی در وسط بحران کرونا جشن می گیرند، خیلی رسانه ها حساس می شوند و به نخست وزیر حمله می کنند. تمام اعضای دفتر استعفا می دهند چون جامعه به مقامات دولتی و عمومی نگاه الگویی دارد. کسی که مجری قانون است اگر قانون را رعایت نکند، مردم ممکن است دیگر به قانون توجهی نکنند. جایگاه ها بین افراد عادی و مسولان فرق می کند.

وی ادامه داد: کادر زحمتکش درمان در صف مقدم هستند و اگر وزیر به عنوان یک پزشک بهترین واکسن را بزند هم کسی معترض نیست چون در خط مقدم درمان دارد خدمت می رساند ولی آنجایی که ایشان می آید -به فرض اینکه شما درست می گویید-، برای تشویق مردم بگوید واکسن خاص ایرانی را زدم و بعدا مشخص شود واکسن دیگری و از نوع خارجی زده، شرایط متفاوت می شود.

کیا همچنین درباره انتشار کد ملی و شماره موبایل وزیر بهداشت که به گفته ی مدیرکل حقوقی بیمه سلامت حریم خصوصی افراد است و نباید منتشر می‌شد گفت: این شماره ها هم حریم خصوصی نیست. شماره موبایل همه وکلا، پزشکان و نمایندگان مجلس در اختیار عموم و در سایتهاست. اصولا در اسلام عنوان شده مسول باید در بین مردم باشد و نباید هیچ حاجب و مانعی بین مسول و مردم باشد. این که وزیر بگوید اسم پدر من را ندانید یا شماره موبایل یا کد ملی من را ندانید، چون حریم خصوصی است، حرف نادرستی است. نباید اصل موضوع را که سخنان خلاف واقع وزیر و خدشه دار کردن اعتماد جامعه به مسولان است را به حاشیه راند، این بحثها حاشیه است. اصل موضوع خدشه دار شدن اعتماد عمومی است.
 
برچسب‌ها:

کارت واکسن حریم خصوصی محسوب نمی شود

به اشتراک بگذارید: