اختیار توقف اجرای این آیین‌نامه را نداریم

اختیار توقف اجرای این آیین‌نامه را نداریم


اخبار ایران کازمد - سالم‌خبر: تدوین ضابطه و ویرایش آیین‌نامه تاسیس داروخانه ها درست نیست معطل جابه‌جایی های سیاسی شود و در فرصت باقی مانده و لحاظ نظر ذینفعان این اقدام هرچه زودتر انجام شود.


 


عبدالحسین روح الامینی، رئیس کمیته دارو و غذا کمیسیون بهداشت در دومین نشست بررسی آیین نامه جدید تاسیس داروخانه ها ، گفت: انگیزه ما از ورود به موضوع آیین نامه جدید احداث داروخانه ها بر اساس وظیفه ذاتی در بحث قانون‌گذاری و نظارت بوده و نماینده مجلس در همه مسائل می تواند ورود کند و در برابر تمامی مردم مسئول است.
 

وی با بیان اینکه بر اساس اظهارات مطرح شده، آیین نامه جدید احداث داروخانه ها گامی رو به جلو و خدمت محور شدن داروخانه راه بهره مندی بهتر اجتماع از در دسترس ترین عضو کادر درمان است، افزود: یعنی مطلق مثبت و منفی ندیدیم و حتی کسانی که مخالف آیین نامه هستند آن را گامی به جلو دانستند و بر این باورند که نسبت به آیین نامه سابق، مزایای بیشتری دارد.

 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: اینکه آیا نظر همه ذی نفعان، ذی فهمان و ذی مدخلان یعنی انجمن ها، صنوف و حرفه در آن دیده شده تا حدودی انجام شده و اگر صد در صد محقق نشده نیاز است ویرایش جدیدی در آن انجام شود.

 

روح الامینی یادآور شد: صحبت ما با وزیر بهداشت به معنای توقف آیین نامه نبود و چنین اختیاری نداریم؛ وقتی دیوان از آنها برای تجدیدنظر در آیین نامه تاکید کرده باید این کار انجام شود ممکن است به لحاظ سلیقه‌ای برخی بگویند این کار باید در گذشته یا آینده انجام می شد این موضوع مدخلیتی در وظایف حکمرانی وزارت بهداشت ندارد اگر چه آثار نشان می دهد و حس می شد که چنین فشاری از سمت دیوان عدالت در رابطه با اصلاح آیین نامه وارد شده  بهتر بود سریع تر نسبت به این کار اقدام شود نه در پایان دولت اما  دولت تا روز آخر دولت مستقر است و وظایف حاکمیتی تعطیل بردار نیست.

 

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم با بیان اینکه آیین نامه جدید را گامی رو به جلو می دانیم، گفت: پیشنهاد می کنیم که نقطه نظرات مختلفی که پس از صدور آیین نامه توسط بخش های مختلف منتشر شده در ویرایش ضابطه  لحاظ شود و نظرات همه ذینفعان در این خصوص دریافت شده و مد نظر قرار گیرد. در این رابطه صحبت از لغو و توقف آیین نامه نیست اما اگر نیاز به تغییر در مفاد آیین نامه است، ویرایش جدیدی را باید لحاظ کرد.

 

رئیس کمیته دارو و غذا کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به عنوان مثال دوربین ابزاری است که در حال حاضر در بعد نظارت مطرح شده و آن را اضافه کرده اند و ممکن است برخی موارد دیگر هم پیش بینی شود بنابراین تقاضا داریم تمامی ذی نفعان و ذی مدخلانی که در دو نشست حضور داشتند مداخله فعال داشته و در ویرایش جدید آیین نامه همکاری مناسب را داشته باشند.

 

وی خطاب به افراد حاضر در نشست افزود: کشور حتی یک لحظه هم نمی تواند بدون قانون، آیین نامه و ضابطه باشد و اگر شما به دنبال رفع نقاط ضعف هستید باید مشارکت مناسبی را داشته باشید.

 

این نماینده مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه آیین نامه متعلق به دولت فعلی و آینده نیست و دولت آینده هم همین آیین نامه را ادامه می دهد، گفت: درست نیست امور معطل جابه‌جایی های سیاسی شود؛ به عنوان مسئول نظارت بر انتخابات نظام پزشکی نسبت به آیین نامه اجرایی و قانون نقد دارم اما قانون مصوب سال 1383 و آیین نامه مصوب سال 96 است و هر دو مصوبه مجلس و شورای عالی نظام پزشکی هستند و موظفم آن را اجرایی کنم اگر چه در حین اجرا به نکاتی برمی خورم باید تجربه خودم را به شورای عالی یا مجلس برای اصلاح و ایجاد تغییراتی منتقل کنم و اگر قانون تکلیفی را برای ما پیش بینی کرده باید انجام داد و نمی توان سلیقه ای قانون را اجرا کرد.

 

وی ادامه داد: نباید کار را به تاخیر انداخت و فرصت را از دست داد و جلب توجه جامعه هدف اختصاصی در آیین نامه گام مثبتی است که در حال حاضر مورد توجه قرار گرفته و باید آن را ادامه داد تا لایه های عمیق تر کار باز شود.

 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: در رابطه با آمار هر فردی به نحوی از آمار و مستندات استفاده و تفسیر می کند و اینکه تعارض منافع در سطوح مختلف ممکن است باشد و هست و آثار یا ردپای آن دیده می شود را نمی توان منکر شد و سمت و سوی مباحث ما باید به سمت کاهش این موضوع باشد.

 

روح الامینی یادآور شد: نیاز است در فرصت باقی مانده از دولت ویرایش آیین نامه مورد توجه قرار گیرد و نظرات جمع بندی و دسته بندی و اعمال و نباید قانون همه یا هیچ شود.

 

 
برچسب‌ها:

اختیار توقف اجرای این آیین نامه را نداریم

به اشتراک بگذارید: