قرار است کدام واکسنها را به کدام کشورها صادر کنیم؟

قرار است کدام واکسنها را به کدام کشورها صادر کنیم؟


اخبار ایران کازمد - سالم‌خبر: معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در حالی از آغاز روند صادرات واکسن تولیدی ایران به کشورهای دیگر خبر داد که در سخنان خود هیچگونه اشاره‌ای نه به نوع واکسن‌های صادراتی تولید داخل و نه کشورهای مقصد کرد.

خبر مسرت‌بخش صادارت واکسن‌های تولید داخل از سوی مهدی صفری در حالیست که واضح است با وجود تنوع واکسن های تولید داخل کرونا و وعده‌ی تولید با تیراژ بالای برخی تولید کنندگان داخلی گاه تا 50 میلیون دوز در ماه تعداد دوزهای تولید شده هنوز به میزانی نرسیده است که واکسیناسیون دوز سوم رو پوشش دهد. ضمن آنکه یکی از الزامات صادرات دارو و واکسن ثبت و تایید مستندات علمی آنهاست که بخش عمده‌ای از واکسن‌های تولید داخل هنوز مستندات علمی واکسن تولیدی خود را ارائه نیز نکرده‌اند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه همچنین رشد چشمگیر واردات واکسن کرونا در دولت سیزدهم در کنار تولید روزافزون واکسن داخلی را یک توفیق خواند و از شروع روند صادرات واکسن تولیدی ایران به زودی سخن گفت.

مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه دیروز در دیدار با شماری از اعضای شورای عمومی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف، به تشریح رویکرد کلی دولت سیزدهم در زمینه دیپلماسی اقتصادی پرداخت.


 
برچسب‌ها:

قرار است کدام واکسنها را کدام کشورها صادر کنیم

به اشتراک بگذارید: