فرار مالیاتی پزشکان را قبول ندارم

 فرار مالیاتی پزشکان را قبول ندارم


اخبار ایران کازمد - سالم‌خبر: رئیس سازمان نظام پزشکی خبر داد: کارگروهی با هماهنگی وزارت اقتصاد ایجاد شده است تا موضوعات مالیاتی پزشکان شفاف شود.

 محمد رئیس زاده رئیس سازمان نظام پزشکی کشور درباره فرارهای مالیاتی جامعه پزشکی گفت: فرار مالیاتی پزشکان موضوع درستی نیست چرا که هیچ کس آمار دقیقی ندارد که بخواهد این میزان را ارائه کند.

وی همچنین گفت: بحث فرار مالیاتی پزشکان نادرست است و از جمله ظلم‌هایی است که به جامعه پزشکی می‌شود. زیرا کسی آمار دقیقی از میزان درآمدهای جامعه پزشکی ندارد. اگر کسی آمار دارد، آن را ارائه دهد. برخی دوستان در برهه‌ای با یک ضرب و تقسیم بسیار نادرست محاسبه و اعدادی را اعلام کردند که باید در پیشگاه خدا پاسخگو باشند. گفته می شود که 150 هزار پزشک در کشور داریم عدد نادرستی است. دوستانی که این اعداد را مطرح می‌کنند، حتی لحاظ نکردند که 15 هزار نفر از این افراد رزیدنت هستند و دارند درس می خوانند و 10 هزار نفر فوت شدند، نزدیک به همین میزان خارج از کشور هستند و تعداد زیادی از آنها اصلا کار پزشکی انجام نمی‌دهند. مسلما جامعه پزشکی یکی از مرتب‌ترین و منظم‌ترین اقشار در پرداخت مالیاتی است. زیرا هر پزشکی که در هر مرکزی کار می‌کند ماهیانه 10 درصد علی‌الحساب به سازمان امور مالیاتی می‌رود تا حساب و کتاب کنند؛ در کدام صنف این شدت و حدت وجود دارد؟. پزشکان در کشورند و به کجا فرار کرده اند؟. اگر هم اماری از بحث فرار مالیاتی جود داشته باشد بسیار اندک است. 

وی ادامه داد: در بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها، مطب‌ها و ... کارتخوان وجود دارد. موارد تخلف در جامعه پزشکی را به خلاف برجسته کرده و فشار وارد می‌کنند. باید درباره همه اقشار این دقت نظر وجود داشته باشد. اگر جامعه پزشکی باید کارتخوان داشته باشند، مصوب کنید که همه اقشار کارتخوان داشته باشند. مطب ها کمتر از یک سوم ارائه دهنده خدمت از سوی جامعه پزشکی هستند و از آن یک سوم هم درصد اندکی تخلف می‌کنند. جامعه پزشکی اعم از دندان پزشک، آزمایشگاه و ... چه گناهی کردند که شب و روز در بوق و کرنا می‌کنند که جامعه پزشکی کارتخوان ندارد. آیا در سایر اقشار نیست؟. پزشکان نسبت به سایر اقشار نه تنها فرار مالیاتی ندارند، بلکه در مباحث مالیاتی نسبت به پزشکان بسیار ظلم می‌شود. البته ما پیگیر شفاف سازی هم هستیم و پیگیریم تا بحث‌های مالیاتی در حوزه پزشکی شفاف شده و هم جلو ظلم به همکاران گرفته شود و هم از اندک تخلفات جلوگیری شود.

رییس زاده درباره تعرفه‌های پزشکی سال آینده، گفت: شعار محوری ما در زمینه تعرفه قیمت واقعی برای خدمت واقعی است. اگر این دو کلمه محقق شود، به نفع کشور است.

وی درباره مالیات پزشکانی که در مناطق محروم خدمت می‌دهند، گفت: دوستانی که در مناطق محروم خدمات طرح ارائه می‌دهند، به شدت دچار مشکل هستند که ما کارگروه ویژه ای را برای بررسی این کار ایجاد کردیم. انتظار ما این بود که مجلس برای مسائل معیشتی و مسکن و خودرو و ... تسهیلات ارزان قیمت قرار دهند که پیگیریم. در زمینه سقف کارانه آنها هم وزارت بهداشت در حال پیگیری است و سهم آنها باید برداشته شود. در بحث مالیات هم انتظار داشتیم تسهیلاتی به آنها ارائه شود تا ماندگاری آنها در مناطق محروم بیشتر شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پزشکان در شرکت‌های داروسازی سهام دار شده اند و این موضوع زمینه ساز تعارض منافع شده است، گفت: تعهد پزشکی جزو اصول فعالیت‌های عرصه بهداشت و درمان است و سازمان نظام پزشکی با هر گونه بی اخلاقی برخورد خواهد کرد ولی در این رابطه تا کنون آمار یا گزارش خاصی ارائه نشده است.
 
 
برچسب‌ها:

فرار مالیاتی پزشکان را قبول ندارم

به اشتراک بگذارید: