قیمت دارو به زودی افزایش می‌یابد

قیمت دارو به زودی افزایش می‌یابد


اخبار ایران کازمد - سالم‌خبر: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اعلام کرد: قیمت دارو در روزهای آتی افزایش و اعلام خواهد شد. این افزایش قیمت به دلیل مشکلاتی که صنعت دارو به جهت افزایش هزینه‌ها داشته رخ می‌دهد؛ البته بیمه‌ها این افزایش قیمت را پوشش می‌دهند تا پرداختی به جیب مردم اضافه نشود.


 


محمدمهدی ناصحی در رادیو گفتگو درباره قیمت گذاری دارو‌ها گفت: این مسئله هر سال توسط سازمان غذا و دارو مشخص می‌شود و معمولا در سال یک یا دو بار اعلام می‌شود که چه دارو‌هایی افزایش قیمت پیدا می‌کنند. سال گذشته اعلام قیمت صورت گرفته بود، اما از دی ماه سال قبل تاکنون افزایش قیمتی را به صورت رسمی از سوی سازمان غذا و دارو نداشته‌ایم.

وی از اعلام افزایش قیمت دارو در روز‌های آتی خبر داد و تصریح کرد: این افزایش قیمت به دلیل مشکلاتی که صنعت دارو به جهت افزایش هزینه‌ها پیدا کرده است رخ می‌دهد؛ البته بیمه‌ها این افزایش قیمت را پوشش می‌دهند تا پرداختی به جیب مردم اضافه نشود.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه یارانه قرار است به بیمه‌ها اختصاص پیدا کند تا فشاری به مردم وارد نشود، اظهار کرد: جلساتی با معاون اول رئیس جمهور داشتیم تا نحوه اجرای این موضوع مشخص شود. تصمیمات خوبی اتخاذ شده است و امیدوار هستیم با اجرایی شدن آن‌ها، هم صنعت دارو حفظ شود و هم تولید داروی داخلی که اهمیت زیادی دارد دچار آسیب و خدشه نشود.

وی افزود: بیمه نیز مابه التفاوت قیمت را پس از تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه پرداخت خواهد کرد و قیمت‌ها برای مردم همان قیمت‌های سابق خواهد بود. همچنین با این اقدام، برخی از افزایش قیمت‌های دارو در بازار که مورد تائید سازمان غذا و دارو نیست را با پوشش بیمه‌ای، تامین می‌کنیم.

ناصحی درباره دارو‌های وارداتی نیز اظهار کرد: تصمیم گرفته شده است ارز‌های دارو‌های وارداتی همچنان باقی بماند تا مشکلی برای مردم ایجاد نشود. بعضی از دارو‌ها از سال قبل با ارز نیمایی محاسبه شده بودند و تا طی کردن پروسه واردات، این دارو‌ها نسبت به نیمه اول سال قبل افزایش قیمت داشته‌اند و در حقیقت این تصمیمی بود که قبلا گرفته شده بود. البته با اعمال مصوبه جدید و با توجه به سامانه‌های الکترونیکی، مردم مابه التفاوت قیمت آن را پرداخت نخواهند کرد.
برچسب‌ها:

قیمت دارو زودی افزایش یابد

به اشتراک بگذارید: