معافیت‌هایی برای صنایع دارویی کشور در راه است

معافیت‌هایی برای صنایع دارویی کشور در راه است


اخبار ایران کازمد - سالم‌خبر: معاون صنایع عمومی وزارت صمت خبر داد: تجهیزات و ماشین‌آلات صنایع دارویی کشور نیاز به روزرسانی دارد و وزارت صمت پیگیری این موضوع را در اولویت اقدامات خود قرار داده است.

محمد مهدی برادران در گفت‌وگو با سالم‌خبر همچنین با اعلام در نظر گرفتن معافیت هایی برای صنایع دارویی کشور افزود: اقدامات مشترکی بین دو وزارت صمت و بهداشت و درمان صورت گرفته که در آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد از جمله می‌توان به طرحی برای در نظر گرفتن معافیت‌هایی برای واردات مواد اولیه اشاره کرد. احتمال دارد معافیت‌هایی نیز برای واردات ماشین‌آلات نیز در نظر گرفته شود.

وی همچنین درباره‌ی وضعیت صنایع دارویی کشور و مشکلات آنها در بازسازی ماشین آلات و تجهیزات خود و همچنین فرسودگی خطوط تولید آنها اظهار کرد: گلایه‌های صنایع تولیدکننده دارو کاملا به جا است برای اخذ GMP این صنایع دچار مشکل هستیم. از سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت و مجموعه های نظارتی در این رابطه پیگیری‌هایی کرده‌ایم تجهیزات این صنایع نیاز به روز رسانی دارد. ما این موضوع را در اولویت اقدامات وزارت صمت قرار داده و با همکاری معاونت ماشین آلات صنایع در حال پیگیری آن هستیم

معاون وزارت صمت همچنین ادامه داد: برای اقدام عاجل در این زمینه دفتر مستقلی هم برای صنایع بهداشتی و پزشکی در این معاونت تعبیه کرده‌ایم.

وی همچنبن گفت: ما در مجموعه معاونت صنایع عمومی و دفتر صنایع غذا و دارو، به صورت ویژه تعاملاتی خواهیم داشت آخرین آن هم یک نمایشگاه در حوزه ی موارد اولیه دارویی بود که ۱۰ روز قبل برگزار شد و در آن تولیدکنندگان مواد اولیه دارویی، توانمندی خود را در تامین ۷۲ درصد از نیاز دارویی کشور نشان دادند.

برادران اظهار امیدواری کرد: امیدواریم با همکاری مشترکی که با وزارت بهداشت داریم، در حوزه بازسازی صنایع دارویی و کاهش ارزبری و افزایش صادرات جهش‌هایی را داشته باشیم.
 
برچسب‌ها:

معافیت هایی صنایع دارویی کشور راه است

به اشتراک بگذارید: