مجوز واکسن برکت بالاخره صادر شد یا نه؟

مجوز واکسن برکت بالاخره صادر شد یا نه؟


اخبار ایران کازمد - سالم‌خبر: سخنگوی سازمان غذا و دارو در حالی از توزیع واکسن برکت برای واکسیناسیون عمومی می‌دهد که چند ساعت پیش گفته بود هیچ واکسن ایرانی‌ای مجوز مصرف اضطراری نگرفته است.

کیانوش جهانپور مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت و سخنگوی سازمان غذا و دارو امروز با اشاره به اخذ مجوز واکسن تمام ایرانی برکت برای تزریق اظهار کرد: واکسن ایرانی کوو ایران برکت بر پایه ویروس غیرفعال است.

وی ادامه داد: مطالعات حیوانی و انسانی واکسن برکت از زمستان سال گذشته در کشور آغاز و نتایج فازهای اول و دوم این مطالعه مطلوب گزارش شده است.

جهانپور بیان کرد: فاز سوم مطالعه انسانی واکسن برکت روی بیش از ۲۰ هزار نفر انجام شده و مردم ایران در فاز سوم مطالعه انسانی این واکسن را دریافت کرده‌اند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: در مطالعات انجام‌گرفته روی این واکسن، بی‌خطر بودن واکسن برکت تایید شده است.

وی تاکید کرد: تولید این واکسن از هفته آینده در کشور آغاز می‌شود و در چرخه توزیع قرار می‌گیرد.

جهانپور در حالی از قرار گرفتن واکسن کرونای برکت در چرخه توزیع صحبت می‌کند که ساعاتی پیش در مصاحبه با ایلنا گفت مجوز مصرف اضطراری برای هیچ واکسن تولید داخلی صادر نشده است. 

صحبت او درباره صادر نشدن مجوز هم در مغایرت با خبر ناگهانی دیروز وزیر بهداشت بود که از صدور این مجوز سخن گفت.

نکته دیگر اینکه جهانپور از آغاز تولید واکسن برکت در هفته آینده خبر داده است. در حالی که چندی پیش اعلام شده بود یک میلیون دوز از این واکسن تولید شده و آماده توزیع است.

در این میان سوال این است که آیا وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو بر سر صدور مجوز اضطراری واکسن برکت با هم اختلاف داشته و هماهنگ نبوده‌اند؟ چراکه تا روز گذشته مسئولان مختلف سازمان غذا و دارو اعلام کردند صدور مجوز برای مصرف اضطراری و اورژانسی واکسن کووایران برکت در حال بررسی در این سازمان است و نتیجه را به زودی اعلام می‌کنیم. اما دیشب ناگهان سعید نمکی وزیر بهداشت در سفر استان مرکزی اعلام کرد مجوز این واکسن (برکت) دیشب (۲۳ خرداد) صادر شد و از هفته آینده وارد چرخه واکسیناسیون عمومی کشور خواهد شد!
برچسب‌ها:

مجوز واکسن برکت بالاخره صادر یا نه

به اشتراک بگذارید: