برای دسترسی مردم به دارو، خود ایجاد مشکل نکنید

برای دسترسی مردم به دارو، خود ایجاد مشکل نکنید


اخبار ایران کازمد - سالم‌خبر: رئیس قوه‌قضاییه به مسئولان قضایی به ویژه سازمان بازرسی کل کشور دستور داد که برای تسریع دسترسی مردم به اقلام دارویی به دولت کمک کرده و خود در این مسیر، ایجاد مشکل نکند.

محسنی اژه ای خطاب به مسئولان ذیربط قضایی در سراسر کشور دستور داد که در راستای رفع موانع تولید، جلوگیری از تعطیلی بنگاه‌های تولیدی و صنعتی، احیای واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ، جلوگیری از توقیف مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز کارگاه‌ها و کارخانه‌ها، تدابیر مقتضی را اتخاذ کنند.

وی در همین راستا گفت: چنانچه برای یک بنگاه تولیدی دارو مسئله‌ای ایجاد شده است، مسئولان ذیربط قضایی به گونه‌ای تدبیر کنند تا در صورتی که نیازی وجود ندارد، مسدودالحسابی یا ممنوع الخروجی برای گرداننده بنگاه مزبور یا احیاناً بازداشت او، به نحوی که فرآیند تولید را در آن بنگاه مختل کند، صورت نگیرد و در عین حال پیگیری‌های مقتضی قانونی و قضایی نیز انجام گیرد.

رئیس قوه قضاییه همچنین با اشاره به مسئله پیش‌آمده در حوزه دارو در کشور به مسئولان ذیربط قضایی دستور داد در امر کنترل بازار از هر راهی که ممکن است به دولت کمک و مساعدت کنند و چنانچه افرادی سودجو و نفوذی در حوزه دارو وجود دارند، اقدامات مقتضی قانونی و قضایی را در قبال آن‌ها به عمل آورند.

رئیس قوه‌قضاییه افزود: سازمان بازرسی کل کشور به موضوع دارو ورود کرده است؛ در اینجا نیز من تاکید می‌کنم با عنایت به اتفاق رخ داده و شرایط زمانی موجود و در پیش بودن فصل زمستان، جدیت و اهتمام سازمان بازرسی در این عرصه باید بسیار زیاد باشد و به نحوی اتخاذ عمل شود که دسترسی مردم به دارو تسهیل و تسریع گردد و در این زمینه به تعزیرات نیز کمک شود.

وی افزود: ورود مجدانه سازمان بازرسی به مقوله دارو باید به نحوی باشد که دسترسی مردم به اقلام دارویی را تسهیل و تسریع گرداند و نباید خود این ورود، در این زمینه مشکل ایجاد کند.
 
برچسب‌ها:

دسترسی مردم دارو خود ایجاد مشکل نکنید

به اشتراک بگذارید: