بانک‌های عامل به صنعت دارو کمک کنند

بانک‌های عامل به صنعت دارو کمک کنند


اخبار ایران کازمد - سالم‌خبر: رئیس سازمان غذا و دارو در نامه‌ای به بانک مرکزی خواستار کمک بانک‌های عامل به صنعت دارو شد.

سید حیدر محمدی در نشستی با کمیسیون اصل نود مجلس که دیگر مسوولان سازمان غذا و دارو و برخی صاحبان صنایع دارویی در آن حضور داشتند مطرح کرد که یکی از عوامل کمبودهای اخیر دارو نبود نقدینگی و عدم همکاری بانک های عامل بوده است. اگر چه اعضای این کمیسیون از رییس سازمان غذا و دارو خواستند تا این سازمان درباره ی اعلام تسویه نشدن حسابهایش با شرکت های دارویی گزارش دهد.

در این نشست همچنین از سازمان تأمین اجتماعی خواسته شد تا درباره کل پرداختی هایش برای تأمین هزینه‌های سرپایی داروخانه‌ها و تسویه حساب‌ها در طرح دارویار توضیح دهد.

در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اعلام شد تا نامه‌ای برای شرکت‌های تحت پوشش بانک ملی داده شود تا آن‌ها از میزان ماده اولیه شان در ابتدای اجرای طرح دارویار، تولید دارو در حدود ۴ ماه گذشته و میزان تسهیلات دریافتی به این کمیسیون گزارش دهند.

کمیسیون بهداشت و درمان مجلس آبان ماه امسال درباره کمبودهای دارویی در ایران که به ویژه پس از اجرای طرح دارویار رخ داد، گزارش داد که سازمان غذا و دارو در پیش بینی‌های لازم برای ذخایر استراتژیک و تقاضای بازار برنامه ریزی مؤثری انجام نداد.

این کمیسیون در بخشی از گزارش خود اعلام کرد که نبودِ نظارت کافی بر هزینه کرد اعتبارات یارانه‌ای اختصاص داده شده بر خلاف ضوابط طرح دارویار، موجب شد در نظام توزیع دارو از سوی برخی مراکز درمانی و داروخانه‌ها اخلال ایجاد شود.

در گزارش کمیسیون بهداشت و درمان، علت این اخلال، به موقع تسویه نشدن مطالبات این مراکز از سوی تعدادی از سازمان‌های بیمه گر به ویژه تأمین اجتماعی و بیمه دی اعلام شد.
 
برچسب‌ها:

بانک های عامل صنعت دارو کمک کنند

به اشتراک بگذارید: