قیمت 10 پانسمان برای سوختگی، 16 میلیون تومان شده است

قیمت 10 پانسمان برای سوختگی، 16 میلیون تومان شده است


اخبار ایران کازمد - سالم‌خبر: رئیس کمیته دارو و غذای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: طی روزهای اخیر دانشگاه ها و بیمه‌ها در نامه‌ای خواستار اختصاص 8 همت برای پرداخت مطالبات شدند. اگر این مبلغ به دانشگاه‌ها اختصاص یابد نیز به نظر نمی‌رسد اعتبار قابل توجهی از آن نصیب شرکت‌های پخش و کارخانه‌ها شود و این چرخه ناقص در تامین دارو همچنان تداوم دارد.

بیماران سوختگی برای 10 پانسمان باید 16 میلیون تومان پرداخت کنند
عبدالحسین روح‌الامینی در نشست اعضای این کمیته افزود: بارها به صورت حضوری در رابطه با کمبودهای دارو خطاب به رئیس‌جمهوری تاکید کردم بیم آن می رود که کمبودهای دارویی به تجهیزات و ملزومات برسد و در حال حاضر هم شاهد این موضوع هستیم به گونه ای که قیمت پانسمان بیماران سوختگی به شدت افزایش یافته و برای 10 پانسمان باید 16 میلیون تومان پرداخت کنند در حالی که در گذشته یک میلیون هزینه می کردند و نمی توان به آن ها این وضعیت نامطلوب را شرح داد زیرا توجیهات ما را نمی پذیرند.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم ادامه داد: در این نشست باید برآوردی از بخش های سرپایی و بستری در چشم انداز سال آینده داشته باشیم همچنین گزارش داده شود که برای آینده چه اقداماتی قرار است انجام شود تا بتوان به گونه ای با رؤسای قوا برای رفع مشکلات وارد مذاکره شویم؛ متاسفانه در حال برگزاری و بررسی جلسات و مباحث تکراری هستیم به گونه ای که در 2.5 سال گذشته بیش از 10 گزارش نشست کمیته دارو در حوزه دارو داشته‌ایم بدون اینکه به سرانجامی برسیم.

روح الامینی یادآور شد: اینکه دارو تا چه میزان بودجه نیاز دارد و بحث نقدینگی چگونه است و همچنین سال آینده دارو، ملزومات در  بستری و سرپایی باید چه وضعیتی داشته باشد را باید مورد توجه قرار داد؛ می طلبد وزارت اطلاعات ترک فعل‌ها را پیگیری و دستگاه های مربوطه با تعامل و پیگیری و ارائه راهکارهای موثر مشکل نقدینگی را حل کنند و در این رابطه دستورات رئیس جمهور نباید بر روی زمین بماند؛ دولت می تواند به وزارت نفت تاکید کند که از طریق تهاتر نفت مبالغی را برای دارو اختصاص دهند .

وی افزود: اینکه برخی مسئولان مربوطه می‌گویند وضعیت دارو در سال 1402 خوب است نیازمند ارائه تصویری دقیق و واقع بینانه است و براورد ما از وضعیت فعلا این نگاه را تایید نمی‌کند.
 
برچسب‌ها:

قیمت 10 پانسمان سوختگی 16 میلیون تومان شده است

به اشتراک بگذارید: