هجوم مردم به ارمنستان غیرت ملی ما را خدشه‌دار می‌کند

هجوم مردم به ارمنستان غیرت ملی ما را خدشه‌دار می‌کند


اخبار ایران کازمد - سالم‌خبر: عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی، نماینده تهران در نشست ویژه کمیته دارو و غذا کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی برای بررسی آخرین وضعیت تولید و توزیع واکسن گفت: این حق مردم است که در جریان تولید و واردات واکسن قرار بگیرند، متاسفانه شرایط در افکار عمومی به گونه ای شده که بنده که نقش نظارتی دارم باید جور دستگاه های اجرایی را در رابطه با اطلاع رسانی در مورد واکسن بکشم.

وی افزود: در این رابطه نیاز است در مورد واکسن تا زمانی که در یخچال درمانگاه قرار گرفت و به مردم تزریق شد اطلاع رسانی شود و باید به وعده ها عمل کرد و واکسن سریع تر به دست مردم برسد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم یادآور شد: بارها تاکید کردیم که باید نسبت به واردات واکسن اقدام کرد زیرا نباید مردم را معطل گذاشت و باید پاسخگوی مردم باشیم؛ این نشست با نشست های گذشته تفاوت دارد و روز یوم الحساب است.

روح الامینی با اشاره به بازدید سرزده خود از شرکت های تولیدکننده واکسن، گفت: برای برنامه ریزی و برآورد تولید باید اما و اگرها در مورد تولید واکسن را کنار بگذاریم و برآوردها را بر اساس واقعیت ها و آنچه محقق شده یا قطعا محقق می شود مطرح کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، ادامه داد: هجوم مردم به کشورهایی مانند ارمنستان غیرت ملی ما را خدشه دار می‌کند و باعث می‌شود تلاش ها کمتر دیده شود در این رابطه نیاز است تولیدکنندگان به وعده های خود عمل و دست اندرکاران و سیاست‌گذاران به قول های خود متعهد باشند و  تمامی امور مربوط به واکسن با اولویت بالا و بدون فوت وقت انجام شود  و همچنین پیش خرید واکسن مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به وعده های مطرح شده در ماه های گذشته از سوی مسئولان و تولیدکنندگان، ضرورت دقت بیشتر و در نظر گرفتن مشکلات پیش بینی نشده را در وعده دادن یادآور شد و از همه خواست که در این زمینه اطلاعات دقیق ، واقع بینانه و قطعی به مردم ارائه شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: باید فرمت قرارداد مشخصی توسط وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه و ستاد ملی مقابله با کرونا در رابطه با بحث واکسن طراحی شود و مطالبه و خواسته مجلس و تولیدکنندگان این است که تضامین و تعهدات طرفینی و قراردادهای پیش خرید واکسن با شروط و جرائم روشن و شفاف را طی 2 هفته آینده داشته باشیم.

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی نمی توانیم به مردم بگوییم که ما تولیدکننده و صادرکننده خواهیم شد زیرا فقط پیگیر واکسیناسیون هستند و وظیفه ما است که موضوع را پیگیری کنیم.

روح الامینی با بیان اینکه این نشست به منظور بررسی کارشناسی وضعیت تولید واکسن برگزار شده، گفت: پس از تزریق واکسن داخلی توسط رهبر معظم انقلاب از رئیس مجلس خواستیم که از تمامی 19 شرکت تولیدکننده در صحن علنی تقدیر شود و در جای دیگری از شما تقدیر می شود اما این نشست کارشناسی است و باید به مردم گزارش کار ارائه کنیم.
 
برچسب‌ها:

هجوم مردم ارمنستان غیرت ملی ما را خدشه دار کند

به اشتراک بگذارید: