سال ۱۴۰۲؛ سال بسیار تلخی برای بازار دارو خواهد بود

سال ۱۴۰۲؛ سال بسیار تلخی برای بازار دارو خواهد بود


اخبار ایران کازمد - سالم‌خبر: نماینده مردم چابهار در مجلس، گفت: به طور قطع با ادامه روند فعلی و بی توجهی سازمان برنامه و بودجه نسبت به پیش بینی بودجه مناسب برای دارو سال ۱۴۰۲ سال بسیار تلخی در حوزه دارو خواهد بود و عرصه بر مردم تنگ‌تر خواهد شد.

 معین الدین سعیدی با انتقاد از بی توجهی مسئولان نسبت به وضعیت دارو، گفت: رئیس کمیسیون بهداشت مجلس طی روزهای اخیر در گفت و گویی مطرح کرد که منابع پیش بینی شده برای دارو تنها برای ۴ تا ۵ ماه جوابگو خواهد بود و این زنگ خطری جدی برای حوزه بهداشت و درمان کشور خواهد بود.

وی با انتقاد از اینکه کمبود پزشک و دارو در مناطق محروم بیداد می کند، تصریح کرد: در بسیاری از مناطق حتی با کمبود و نبود سرم هم مواجه هستیم و با پیگیری های صورت گرفته مسئولان وزارت بهداشت علت این کمبودها را مصرف بی رویه دارو اعلام کردند البته ما این موضوع را رد نمی کنیم و مردم باید در زمینه مصرف دارو دقت کنند و مصرف باید متناسب با هنجارهای بهداشتی و درمانی باشد اما در برخی موارد تهیه دارو ماه‌ها زمان می برد.

نماینده مردم چابهار در مجلس یازدهم ادامه داد: متاسفانه با حذف ارز ترجیحی از حوزه دارو شاهد کمبود دارو به ویژه داروی بیماران خاص در بسیاری از مناطق کشور بودیم و موضوع سلامت مردم به هیچ وجه شوخی بردار نیست و سازمان برنامه و بودجه نباید در تامین بودجه مناسب برای حوزه دارو کم کاری کند و باید به این موضوع توجه و ورود جدی داشته باشد.

سعیدی یادآور شد: البته پیگیری های وزارت بهداشت به عنوان متولی حوزه سلامت و سازمان غذا و دارو هم در این رابطه باید جدی تر و قاطع تر باشد؛ به طور قطع با ادامه روند فعلی و بی توجهی سازمان برنامه و بودجه نسبت به پیش بینی بودجه مناسب برای دارو سال ۱۴۰۲ سال بسیار تلخی در حوزه دارو خواهد بود و عرصه بر مردم تنگ تر خواهد شد.
برچسب‌ها:

سال ۱۴۰۲ سال بسیار تلخی بازار دارو خواهد بود

به اشتراک بگذارید: