وضعیت ارزی داروها در سال جاری تغییر نخواهد کرد

وضعیت ارزی داروها در سال جاری تغییر نخواهد کرد


اخبار ایران کازمد - سالم‌خبر: وزیر بهداشت و درمان گفت: به هیچ وجه تغییری در وضعیت ارزی داروها در سال جاری نخواهیم داشت و برای داروها به ویژه تجهیزات و لوازم مصرف پزشکی از ارز ترجیحی سال گذشته استفاده می شود.

بهرام عین‌اللهی با در حاشیه حضور در نشست یکشنبه 27 فروردین ماه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین افزود: تامین داروی به موقع و ذخایر دارویی را در دستور کار قرار خواهیم داد و در حال حاضر میزان ذخایر دارویی را به ۷۰ درصد رساندیم و امیدوار هستیم تا پایان سال آن را به ۱۰۰ درصد افزایش دهیم و طبیعی است که وقتی ذخایر دارویی مان وضعیت خوبی داشته باشد هر گونه کمبود دارویی را از این طریق رفع کنیم.


 




وی در مورد نتایج این نشست همچنین اظهار داشت: این نشست خوبی بود و سندیکاهای دارویی و تولیدکنندگان و توزیع کنندگان حضور داشتند البته پیش از این نشست هم در سازمان برنامه و بودجه به توافقات خوبی رسیدیم که امیدواریم بر اساس این توافقات بسیاری از مشکلات حوزه دارویی را حل کنیم.

وزیر بهداشت افزود: مهمترین مساله در توافقات این است که به هیچ وجه تغییری در وضعیت ارزی داروها در سال جاری نخواهیم داشت و برای داروها به ویژه تجهیزات و لوازم مصرف پزشکی از ارز ترجیحی سال گذشته استفاده می شود و بر این اساس نگرانی تولیدکنندگان و توزیع کنندگان رفع خواهد شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: قرار شد سازمان برنامه و بودجه مطالبات داروخانه ها و دانشگاه ها را به موقع پرداخت  تا بتوانند داروی مورد نیاز بیماران را تامین کنند.

وی افزود: داروهای خاص بسیار گران قیمت هستند و برای بیماران خاص استفاده می شوند و مصرف عام ندارند و در همه داروخانه‌ها هم توزیع نمی‌شوند بلکه در داروخانه‌ها دولتی و دانشگاهی توزیع می‌شوند و به افراد مشخص شده ارائه خواهند شد البته صندوق بیماران خاص سال گذشته افتتاح شد و امسال نیز فعالیت بیشتری را در ارتباط با تامین داروهای خاص خواهد داشت.

عین اللهی یادآور شد: در کمیسیون قیمت‌گذاری باید منافع تولیدکننده و مردم مدنظر قرار گیرد و با توجه به اطلاعات موجود قیمت‌گذاری انجام می‌شود./خانه ملت
 
برچسب‌ها:

وضعیت ارزی داروها سال جاری تغییر نخواهد کرد

به اشتراک بگذارید: