بساط قیمت‌گذاری دارو را جمع کنید!

بساط قیمت‌گذاری دارو را جمع کنید!


اخبار ایران کازمد - سالم‌خبر: عضو هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی، گفت: به‌دلیل اختلاف قیمت ارز ترجیحی و آزاد، داروها به کشورهای همسایه قاچاق می‌شوند و این امر صادرات دارو را دچار مشکل می‌کند. طبق گزارش ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، 450 میلیون دلار دارو به کشورهای همجوار قاچاق شده است!

به گزارش سالم‌خبر؛ محمود نجفی عرب؛ در نشست خبری امروز در سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی، کاهش آمار صادرات دارو در سال‌های گذشته را از مشکلات صنعت دارو عنوان کرد و گفت: در حوزه صادرات دارو، سال به سال روند کاهشی را شاهد بوده‌ایم زیرا روند بوروکراسی صادرات در کشور هر سال افزایش یافته است، از سوی دیگر تخصیص ارز ترجیحی به صنعت دارو باعث قاچاق شدن دارو به کشورهای همسایه شد که همین امر منجر به از دست رفتن بازار صادرات ما به این کشورها شد.

وی با بیان اینکه تخصیص ارز ترجیحی صادرات دارو را با مشکل مواجه کرد، تصریح کرد: به‌دلیل اختلاف قیمت ارز ترجیحی و آزاد، داروها به کشورهای همسایه قاچاق می‌شوند و این امر صادرات دارو را دچار مشکل می‌کند. طبق گزارش ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، 450 میلیون دلار دارو به کشورهای همجوار قاچاق شده است!

عضو هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ادامه داد: گاه یک شرکت تمام رایزنی‌ها برای صادرات داروی خود را انجام می‌دهد و پس از پیدا کردن بازار خود در کشور مقصد، آن دارو در داخل کشور خودمان دچار کمبود می‌شود و جلوی صادرات آن گرفته می‌شود و در واقع به‌جای تسهیل روند صادرات، این روند در کشور ما سخت‌تر شده است.
برچسب‌ها:

بساط قیمت گذاری دارو را جمع کنید

به اشتراک بگذارید: