نرخ برخی داروها ۷ برابر افزایش یافته است

نرخ برخی داروها ۷ برابر افزایش یافته است


اخبار ایران کازمد - سالم‌خبر: عضو هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع دارویی کشور، گفت: بیمه‌های درمانی باید به بیماران با افزایش قیمت بیش از ۳۰۰۰ قلم دارو با پرداخت سهم خود به تناسب، کمک کنند.

مرتضی خیرآبادی، گفت: بیش از ۱۵ هزار قلم از تجهیزات پزشکی در سال ۱۴۰۲ با افزایش ۳۰ تا ۱۲۰ درصدی قیمت روبرو بوده‌اند که باید بیمه‌های درمانی برای کمک به بیماران در پرداخت هزینه‌ها وارد میدان شوند.

وی خواستار گسترده‌شدن چتر بیمه‌ها به منظور حمایت از بیماران در پرداخت هزینه‌ها شد و تصریح‌کرد: برای اینکه بیمه چتر حمایتی خود را گسترده‌تر کنند باید دولت و مجلس با همدلی و همکاری یکدیگر قدم‌های مهمتری بردارند.

خیرآبادی اضافه‌کرد: با توجه به اینکه قیمت دارو در سال ۱۴۰۲ برای بسیاری از مردم به نوعی گران‌تر از حد معمول شده است باید به این موضوع مهم اشاره کرد که اگر دولت بخواهد هزینه درمانی برای مردم آزاد محاسبه کرده و چتر بیمه‌ها را گسترده نکند شاهد وارد شدن آسیب شدیدی به مردم به لحاظ کمبود دارو خواهیم بود.

وی خواستار در نظر گرفتن تسهیلات دارویی ویژه از سوی دولت و مجلس برای قشرهای ضعیف جامعه شد و تاکید کرد: نباید از ذکر این نکته مهم غافل شد که سلامت جامعه و قشرهای مختلف مردم اهمیت بالایی دارد و در نظر گرفتن تسهیلات مالی به منظور تسهیل در واردات داروهای خاص و رساندن ارزان آن به دست مردم باید در اولویت برنامه‌های مسئولان وزارت بهداشت و درمان باشد.

در شرایط کنونی بیمه‌ها و دولت می‌توانند نقش مهمی برای کاهش هزینه‌های دارویی مردم داشته باشند که باید سازوکار جدیدی برای ایجاد روابط عادلانه مالی بین مردم، بیمه‌ها و دولت ایجاد شود
 
برچسب‌ها:

نرخ برخی داروها برابر افزایش یافته است

به اشتراک بگذارید: