۵۰ درصد ظرفیت رشته بیهوشی خالی مانده است

۵۰ درصد ظرفیت رشته بیهوشی خالی مانده است


اخبار ایران کازمد - سالم خبر: رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: اکنون کاهش ظرفیت در رشته بیهوشی را شاهد هستیم که تا ۵۰ درصد ظرفیت رشته بیهوشی خالی مانده و این خود زنگ خطری است و نشان از عدم رغبت پزشکان دارد که باید برطرف شود.

به گزارش سالم خبر، محمد رییس زاده رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در پانزدهمین همایش بین المللی آنستزیولوژی، مراقبت های ویژه و درد ایران افزود: متخصصان بیهوشی افراد گمنامی در کشور هستند و زحمات بسیار زیاد و مهمی را برای بیمار می کشند که باید از تلاش ها و مجاهدت های این افراد تشکر شود.

وی با اشاره به وجود چهار هزار و ۵۰۰ متخصص بیهوشی در کشور، اظهارداشت: رشد رشته بیهوشی در کشور قابل توجه است، از عدد ۱۱ در یک میلیون نفر در جمعیت در سال ۵۶ به عدد ۵۶ در یک میلیون نفر در جمعیت رسیدیم که رشد قابل توجهی است.

آمادگی سازمان هلال احمر برای همکاری با متخصصان بیهوشی
پیرحسین کولیوند رئیس سازمان هلال احمر نیز در این همایش گفت: رضایت بیمار و خانواده آنان برای جامعه پزشکان ارزشمند است در سازمان هلال احمر می گوییم شاخص کار ما کاهش آلام بشری بوده و رشته بیهوشی نیز مستثنی از این نیست.

وی اظهار داشت: سال گذشته آخرین نشان صلیب سرخ به سازمان هلال احمر اختصاص پیدا کرد که به دلیل ارایه خدمات در عرصه های ملی و بین المللی بود.

کولیوند تصریح کرد: سرمایه ای که جامعه پزشکی به ویژه جامعه بیهوشی دارد در کشورمان بسیار ارزشمند است، در سازمان هلال احمر می توانیم فعالیت های مشترکی با شما داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در ۴ ماه گذشته، ۷۰۰ هزار جوان به داوطلبان جمعیت هلال احمر اضافه شده است و اکنون ۱۴۰ هزار نخبه با سازمان همکاری دارند و جوانان زیادی به جامعه ما پیوسته اند می توان ارتباطات و فعالیت ها را مسنجم تر و گسترده تر کنیم.

وی ادامه داد: خانه هلال را در اقصی نقاط کشور تشکیل دادیم که آموزش های امدادی و خود امدادی را به افراد می دهیم و این امر به عنوان یک الگو در کشورهای دیگر مطرح شده است.

مرگ و میر بیهوشی در ایران پایین است
به گفته رضا امین نژاد دبیر علمی پانزدهمین همایش بین المللی آنستزیولوژی، مراقبت های ویژه و درد ایران، آمار مرگ و بیمار مرتبط با بیهوشی بسیار پایین است به گونه ای که اکنون در این باره نگرانی وجود ندارد.

وی افزود: علم بیهوشی مرتبط با تجهیزات و دارو ها است و در این باره به فراخور هم از کشورهای پیشرو دور نیستیم و امیدواریم با تامین تجهیزات و توجه مسئولان در امر مراقبت های ویژه سرآمد باشیم.

امین نژاد تاکید کرد: در بحث داروی بیهوشی نیز در کشور در وضعیت بدی نیستیم، گذرا با کمبود دارو مواجه هستیم که ناشی از تحریم و فشار جهانی بوده که در عمده موارد دانش متخصصان بیهوشی، مسئولیت پذیری و حضورشان جای این موارد را پر کرده است.

پانزدهمین همایش بین المللی آنستزیولوژی، مراقبت های ویژه و درد ایران سوم تا پنجم خرداد در سالن همایش های دانشگاه شهید بهشتی برگزار است.
برچسب‌ها:

۵۰ درصد ظرفیت رشته بیهوشی خالی مانده است

به اشتراک بگذارید: