تحریم‌ها سلامت جامعه را به خطر انداخته است

تحریم‌ها سلامت جامعه را به خطر انداخته است


اخبار ایران کازمد - سالم‌خبر: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از اینکه در تولید دارو به خودکفایی نرسیده ایم، گفت: ایران در ازای صادرات نفت و گاز به کشور عراق مبلغی را طلبکار است؛ تحریم نبودن مواد غذایی و دارو تنها مسیری بود که عراق بدهی خود را به ایران بپردازد.


 




همایون سامه‌بح نجف‌آبادی در مورد نقش تحریم‌ها، افزود: باید واقعیت را بپذیریم انتقال ارز به داخل کشور  به دلیل تحریم‌هایی که از سوی آمریکا علیه ایران اعمال شده به سختی امکان‌پذیر است و بانک‌های عراقی این انتقال ارز را با احتیاط انجام می‌دهند بر همین اساس انتقال ارز با مشکلاتی روبه‌رو است و تحریم نبودن مواد غذایی و دارو مسیری برای پرداخت بدهی دولت عراق به ایران شده است.

نجف آبادی تصریح کرد: در حال حاضر ۸۰  تا۹۰ درصد داروها در داخل ایران تولید می‌شود اما مواد اولیه آن از خارج وارد می‌شود، باید بپذیریم که در تولید دارو به خودکفایی کامل نرسیده‌ایم. 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مورد به نتیجه نرسیدن ارز نیمایی و ترجیحی، یادآور شد: دولت تاکید می‌کند که ارز ۲۸ هزار تومانی برای تامین کالاهای اساسی پرداخت می‌کند اما تولید کنندگان دارو با تامین ارز نیمایی یا ترجیحی روبه‌رو هستند.

چندی پیش جواد اوجی وزیر نفت روز پنجشنبه ۱۱ خرداد و در حاشیه نشست دولت گفته بود درآمد حاصل از صادرات گاز به عراق را از طریق بانک TBI دریافت می‌کنیم، منتها عراقی‌ها شرط کرده‌اند که این درآمد صرفا به دارو و کالاهای اساسی اختصاص داده شود.
برچسب‌ها:

تحریم سلامت جامعه را خطر انداخته است

به اشتراک بگذارید: