دولت چنین بودجه‌ای (125 همت) را به دارو اختصاص نمی‌دهد

دولت چنین بودجه‌ای (125 همت) را به دارو اختصاص نمی‌دهد


اخبار ایران کازمد - سالم‌خبر: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: به رغم سخنان رییس سازمان غذا و دارو مبنی بر نیاز به ۱۲۵ همت برای اجرای طرح دارویار، این حداقل میزان بودجه ای که می توان درخواست کرد که البته چنین مبلغی را نیز در حوزه دارو اختصاص نمی‌دهند.

مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با سالم‌خبر همچنین افزود: هزینه‌ها در سیستم نظام سلامت کشور افزایش پیدا کرده است ادعا می‌کنند مردم را بیمه کرده‌ایم اما همین مردم در سیستم‌های دولتی و در بسیاری از بیمارستان ها و مراکز درمانی باید ارز و سکه خرج کنند که تحت جراحی قرار گیرند تا زمانی که پول ندهند عمل نمی‌کنند. خارج از نظارت‌های دولتی نیز تا دلتان بخواهد این کارها جاری است.

وی‌ اظهار کرد: با این شرایط و‌ هزینه های درمان، دارو هم گران شده است و فقط فشار بر مردم افزایش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: روشی که دولت در رابطه با دارو در پیش گرفته است درست نیست و خلاف چارچوب قانون و آن چیزی است که تعهد کرده اند. با اجرای طرح دارویار مقرر شد که مابه‌التفاوت ریالی دارو به دلیل گران شدن ارز به زنجیره تامین تزریق شود که این اتفاق تاکنون نیفتاده است.

پزشکیان ادامه داد: آمده اند از محل یک درصد ارزش افزوده و یارانه مابه‌التفاوت را پرداخت می کنند که خلاف قانون است چرا که برای پرداخت یارانه از قبل قانون، گروه هدف و جمعیت تعریف شده داشته است و‌ یارانه بهداشت درمان نیز مشخص بود که باید کجا داده شود، یک درصد ارزش افزوده محل و قانون داشته است و پرداخت این مابه‌التفاوت از این محل‌ها غیر قانونی است.

نماینده مردم تبریز در مجلس تاکید کرد: به جای اینکه در صورت گران شدن ارز، مابه‌التفاوت ریالی آن را به دارو بدهند چیزی برای آن ندیده و  پیش‌بینی نکردند و همان پول را منتقل کردند آن هم نه همه آن را که این هم جواب نمی دهند و برای همین مردم در رابطه با دارو با هزینه های زیادی مواجه هستند.
برچسب‌ها:

دولت چنین بودجه 125 همت را دارو اختصاص نمی دهد

به اشتراک بگذارید: