حوزه سلامت حوزره آزمون و خطای مسوولان نیست

حوزه سلامت حوزره آزمون و خطای مسوولان نیست


اخبار ایران کازمد - سالم‌خبر: نائب رییس انجمن داروسازان تهران گفت: آیین نامه توزیع اینترنتی دارو را وزارت فناوری و اطلاعات، فقط و فقط به کمک معاونت فناوری وزارت بهداشت تنظیم کرده است. آن‌ها از نظرات متخصصین در حوزه غذا و دارو، نظام پزشکی، بیمه‌ها و انجمن‌های تخصصی به هیچ عنوان استفاده نکرده اند.


 


بهمن صبور در رابطه با مزایا و معایب فروش اینترنتی دارو اظهار داشت: این کاری را که ما می‌خواهیم در ایران شروع کنیم؛ در بعضی از کشور‌ها حداقل بیست سال است که شروع شده است. ما به عنوان انجمن داروسازان با ورود فناوری‌های نوین در حوزه سلامت مشکلی نداریم؛ ولی شرط انجام اینکار این است که در نظر بگیریم این حوزه، حوزه کسب و کار نیست. زیرا در خدمات پزشکی حتماً باید قواعد خود این حوزه اجرا شود.

وی در رابطه با نحوه انجام کار گفت: در دانشکده داروسازی، در رابطه با کشور‌هایی که الان بیست سال است در این حوزه ورود کرده اند مطالعه شده است و نتایجش موجود است. با توجه به تجربه جهانی باید باید این طرح را بومی‌سازی کرده و و با سنجیدن امکانات خودمان کار را شروع کنیم.

وی افزود:، اما اتفاقی که اینجا افتاده این است که از تجربیات کشور‌های دیگر استفاده نشده است. مدیرانی در حوزه ستاد هستند این طرح را نوشته اند و می‌خواهند اجرا کنند. درصورتی که از مدیران میانی و مدیران میدانی که اینکار را دنبال می‌کنند به هیچ عنوان در نوشتن، تدوین و مشاوره گرفتن استفاده نشده است.

صبور پیرامون مشکلات این طرح اذعان داشت: دنیا قدم به قدم ورود کرده است؛ و مرحله به مرحله و خیلی با احتیاط جلو آمده است. مثلا کشوری بعد از ۲۰ سال فعالیت در این حوزه متوجه شده است که فلان کار اشتباه بوده است و الان دارد این کار را اصلاح می‌کند.

وی بیان داشت: در دنیا، پیش از هر کاری پزشک خانواده، و بعد از پزشک خانواده نسخه الکترونیک را تعریف کردند و بعد مرحله به مرحله جلو آمدند. من فکر می‌کنم ما نیز اول باید زیرساخت‌ها را آماده کنیم، نه اینکه مرحله آخر را اول پیاده کنیم و بعد معکوس سازی کنیم. مطمئن باشید حوزه سلامت، حوزه آزمون و خطا نیست.

نائب رییس انجمن داروسازان تهران تصریح کرد: این آیین نامه را وزارت فناوری و اطلاعات، فقط و فقط به کمک معاونت فناوری وزارت بهداشت تنظیم کرده است. آن‌ها از نظرات متخصصین در حوزه غذا و دارو، نظام پزشکی، بیمه‌ها و انجمن‌های تخصصی به هیچ عنوان استفاده نکرده اند و چیزی را نوشتند که در ذهنشان بوده و به هیچ عنوان عملیاتی نیست. این موضوع کشور را به حاشیه می‌برد./دانشجو
برچسب‌ها:

حوزه سلامت حوزره آزمون خطای مسوولان نیست

به اشتراک بگذارید: