آیا لکومبی، گامی در جهت غلبه بر آلزایمر است؟

آیا لکومبی، گامی در جهت غلبه بر آلزایمر است؟


اخبار ایران کازمد - در حال حاضر، این دارو به صورت تزریق وریدی هر دو هفته یک بار تجویز می‌شود. طبق تغییرات پیشنهادی، مصرف لکومبی می‌تواند به صورت ماهانه انجام شود.
این تغییر در صورت تایید، می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به آلزایمر و مراقبین آنها کمک کند. تزریق‌های مکرر می‌تواند برای بیماران، به خصوص در مراحل پیشرفته بیماری، ناخوشایند و آزاردهنده باشد. با کاهش تعداد تزریق‌ها، از بار مراقبتی بر دوش اطرافیان کاسته شده و احتمال پیروی دقیق‌تر از برنامه درمانی افزایش می‌یابد.
بیشتر خوانید “   با این ویتامین ها به جنگ آلزایمر بروید!  “
با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا تغییر برنامه دریافت دارو بر اثربخشی و ایمنی آن تأثیر می‌گذارد یا خیر. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مسئول بررسی و تصمیم‌گیری نهایی در این مورد است. این سازمان تا ۲۵ ژانویه ۲۰۲۵ نتیجه نهایی را اعلام می‌کند.
لکومبی با پاکسازی پروتئینی به نام «پروتوفیبریل» از بدن عمل می‌کند. این پروتئین به شدت سمی بوده و در آسیب‌های مغزی نقش دارد. محققان بر این باورند که پروتوفیبریل‌ها یکی از مخرب‌ترین اشکال پروتئین بتا آمیلوئید (Aβ) هستند؛ همان پروتئینی که پلاک‌های مغزی را در بیماران مبتلا به آلزایمر تشکیل می‌دهد. مطالعات نشان داده‌اند که کاهش سطح پروتوفیبریل‌ها می‌تواند به کند کردن روند پیشرفت بیماری کمک کند.
با این وجود، برخی از پزشکان متخصص مغز و اعصاب نسبت به اثربخشی لکومبی تردید دارند. آن‌ها همچنین در مورد عوارض جانبی جدی این دارو ابراز نگرانی کرده‌اند.
منبع: healthline
بیشتر بخوانید “   عوارض دارو لکمبی | هر آنچه که باید بدانید “

نوشته آیا لکومبی، گامی در جهت غلبه بر آلزایمر است؟ اولین بار در کلینیک مجازی کلینیک من پدیدار شد.
برچسب‌ها:

آیا لکومبی گامی جهت غلبه بر آلزایمر است

به اشتراک بگذارید: