تیک تاک: عامل یک سوم مشکلات سلامتی نسل Z!

تیک تاک: عامل یک سوم مشکلات سلامتی نسل Z!


اخبار ایران کازمد -




بر اساس نظرسنجی جدید، بسیاری از آمریکایی‌ها به ‌ویژه نسل Z (متولدین بین ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۲) فریب اطلاعات غلط سلامت در تیک تاک را می‌خورند.
از هر ۱۱ آمریکایی یک نفر پس از دنبال کردن توصیه‌های سلامت در تیک تاک، دچار مشکلات بهداشتی شده است.
برخی معتقدند پلتفرم‌های اجتماعی و اینفلوئنسرها باید در قبال انتشار اطلاعات غلط سلامت پاسخگو باشند.
این روزها نسل Z برای دریافت توصیه‌های سلامتی و تندرستی به تیک تاک روی می‌آورد. ۵۶ درصد از کاربران نسل Z در این نظرسنجی گفته‌اند که از تیک تاک برای دریافت این نوع توصیه‌ها استفاده می‌کنند و برای یک سوم آن‌ها، تیک تاک منبع اصلی دانش سلامت است.
مشکل اصلی این است که بسیاری از این توصیه‌ها نادرست و گمراه‌کننده هستند. این موضوع می‌تواند به آسیب‌های جدی و حتی دائمی منجر شود، همانطور که در مورد فردی که پس از تماشای ویدیویی در تیک تاک به مدت طولانی به خورشید خیره شد و دچار آسیب دائمی شبکیه چشم گردید، مشاهده شده است.
از طرفی، جذابیت و جنجالی بودن برخی ویدیوها باعث بیشتر دیده شدن آن‌ها می‌شود. همچنین الگوریتم‌های تیک تاک به گونه‌ای عمل می‌کنند که کاربر در معرض حجم زیادی از اطلاعات غلط قرار می‌گیرد، به خصوص اگر دنبال‌کننده افرادی باشد که چنین محتواهایی منتشر می‌کنند.
متاسفانه تنها یک‌چهارم افرادی که با اطلاعات غلط سلامت در تیک تاک مواجه می‌شوند، آن را گزارش می‌دهند. دلیل اصلی این بی‌انگیزگی، عدم حذف ویدیوها توسط پلتفرم علیرغم گزارش شدن است.
قوانین فعلی، پلتفرم‌های اجتماعی را در قبال محتوای منتشر شده توسط کاربران، پاسخگو نمی‌داند. این موضوع باعث می‌شود تا آن‌ها انگیزه‌ای برای مقابله با انتشار اطلاعات غلط نداشته باشند.
راه حل پیشنهادی کارشناسان، تولید محتوای مبتنی بر شواهد علمی توسط افراد و سازمان‌های معتبر است تا با اطلاعات غلط مقابله کند.
همچنین توصیه می‌شود هنگام دریافت مشاوره سلامت از تیک تاک، حتما به اعتبار و تخصص فرد ارائه دهنده محتوا (مثل داشتن مدرک پزشکی یا گواهینامه معتبر ورزشی) توجه کنید. در نهایت، قبل از عمل به هرگونه توصیه سلامتی در شبکه‌های اجتماعی، حتما با پزشک خود مشورت نمایید.

منبع: haelthline




نوشته تیک تاک: عامل یک سوم مشکلات سلامتی نسل Z! اولین بار در کلینیک مجازی کلینیک من پدیدار شد.
برچسب‌ها:

تیک تاک عامل یک سوم مشکلات سلامتی نسل

به اشتراک بگذارید: