آقایان هم می‌توانند در جلوگیری از بارداری نقش داشته باشند!

آقایان هم می‌توانند در جلوگیری از بارداری نقش داشته باشند!


اخبار ایران کازمد -




پژوهش‌های جدید که در نشست سالانه انجمن غدد درون ریز ارائه شد، امیدوارکننده بودن یک روش جدید جلوگیری از بارداری در مردان را نشان می‌دهد. این روش از ژلی استفاده می‌کند که ترکیبی از دو ماده است:

نستورون (segesterone acetate) که با ایجاد یک “حلقه بازخورد” در مغز، تولید اسپرم را سرکوب می‌کند.
تستوسترون که برای حفظ عملکرد طبیعی بدن ضروری است.

این ژل به صورت روزانه روی دو کتف مالیده می‌شود. نتایج اولیه بسیار امیدوار کننده است و نشان می‌دهد که این ژل می‌تواند به زودی به عنوان یک روش مطمئن برای جلوگیری از بارداری در مردان به بازار عرضه شود.
بر اساس این تحقیقات که هنوز منتشر نشده است، ۸۶% از شرکت کنندگان بعد از ۱۵ هفته استفاده از ژل، کاهش تعداد اسپرم زیر حد تعیین شده (کمتر از یک میلیون اسپرم در هر میلی لیتر) را تجربه کردند. این کاهش در ۶۴% افراد بعد از ۹ هفته و در ۲۱% افراد حتی بعد از ۵ هفته مشاهده شد که بسیار سریع‌تر از انتظار پژوهشگران بوده است.
این پیشرفت می‌تواند بار مسئولیت جلوگیری از بارداری را که تاکنون عمدتا بر دوش زنان بوده، به طور عادلانه‌تری تقسیم کند. دکتر Andrew Y. Sun، مدیر بخش سلامت مردان در موسسه شرکای اورولوژی در شمال تگزاس، بر اهمیت این موضوع خصوصا با توجه به محدودیت‌های اخیر دسترسی به خدمات سقط جنین در برخی مناطق آمریکا تاکید می‌کند.
علاوه بر اثربخشی بالا، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این روش، سهولت استفاده از آن است. دکتر Diana Blithe، سرپرست برنامه توسعه‌ی روش‌های جلوگیری از بارداری در موسسه ملی سلامت کودک و رشد انسان، می‌گوید که بازخورد شرکت کنندگان در مطالعه بسیار مثبت بوده و این نشان دهنده‌ی تمایل افراد به استفاده از این روش در آینده است.
به گفته‌ی دکتر Blithe، پس از تکمیل مطالعه و انجام تحلیل نهایی، تیم او به دنبال اخذ مجوز برای مرحله سوم آزمایش‌های بالینی از سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) خواهد بود. با تکمیل موفقیت آمیز این مرحله، FDA در مورد امکان حضور این روش جدید در بازار تصمیم‌گیری خواهد کرد.
منبع: www.healthline.com
بیشتر بخوانید ”  درمان ناباروری مردانه با لقاح داخل رحمی “






نوشته آقایان هم می‌توانند در جلوگیری از بارداری نقش داشته باشند! اولین بار در کلینیک مجازی کلینیک من پدیدار شد.
برچسب‌ها:

آقایان هم توانند جلوگیری بارداری نقش داشته باشند

به اشتراک بگذارید: