سالی فروئلیچ زن ۹۵ ساله‌ای که زمان را متوقف کرده است!

سالی فروئلیچ زن ۹۵ ساله‌ای که زمان را متوقف کرده است!


اخبار ایران کازمد -



سالی فروئلیچ، ۹۵ ساله، تجربیات زندگی غنی دارد. در ۱۹۵۰، او کار خود را در فروشگاه بزرگ میسی در نیویورک آغاز کرد و سرانجام به نقش خود در بلومینگدال رسید، جایی که او برای مصاحبه با مردم در طول وعده صبحانه صبحگاهی استخدام شد. تعامل او با مشتریان منجر به ایجاد “نمایش سالی فروئلیچ” شد که بیش از ۲۰ سال پخش شد.
او در مطالعه خانواده سوپرآجرها که توسط فدراسیون آمریکایی برای تحقیقات پیری انجام می‌شود، شرکت می‌کند. این مطالعه ۱۰ هزار سوپرآجر را جذب می‌کند که محققان آن‌ها را به عنوان افرادی ۹۵ ساله و بالاتر که از نظر جسمی و ذهنی سالم هستند تعریف می‌کنند.
هدف نهایی این مطالعه کمک به ما برای درک اینکه زیست‌شناسی چه سهمی در زندگی طولانی و سالم مردم دارد و به طور خاص، ما علاقه‌مند هستیم به اینکه چه ژن‌هایی ممکن است در توانایی مردم برای ماندن بدون بیماری با افزایش سن نقش داشته باشند.
با شناسایی ژن‌هایی که به طول عمر مردم کمک می‌کنند، دانشمندان امیدوارند که داروهایی را توسعه دهند که بتوانند نقش ژن‌هایی را که سوپرآجرها دارند تقلید کنند تا دیگران نیز بتوانند زندگی طولانی‌تر و سالم‌تری داشته باشند.
تحقیقات قدیمی‌تر ژن‌ها را به عنوان احتمالا کمک‌کننده به طول عمر، از جمله ژن‌هایی که کلسترول HDL را تنظیم می‌کنند و آن‌هایی که هورمون‌های رشد را کنترل می‌کنند، دخیل دانسته‌اند.
علاوه بر این، ژن‌ها نقش برجسته‌تری نسبت به سبک زندگی در سوپرآجرها دارند. مطالعات نشان داده‌اند که سوپرآجرها سبک زندگی بسیار مشابهی با افرادی از نسل خود که به سوپرآجر تبدیل نشده‌اند، داشته‌اند.
سبک زندگی هنوز هم برای طول عمر علی‌رغم ژن‌های شما مهم است
در حالی که امروزه آمریکایی‌های بیشتری نسبت به نسل‌های گذشته عمر طولانی‌تری دارند، تنها حدود ۰.۱٪ به ۹۵ سال یا بیشتر می‌رسند، که احتمالاً به دلیل ژنتیک است.
برای ۹۹.۹٪ دیگر جمعیت، عادات سبک زندگی می‌تواند به جلوگیری از بیماری‌های مرتبط با افزایش سن مانند دیابت، بیماری قلبی و سرطان کمک کند.
اگرچه مشخص نیست که آیا داشتن یک سبک زندگی سالم شما را به ۹۵ یا ۱۰۰ سالگی می‌رساند، اما می‌توانید با یک سبک زندگی سالم شروع بیماری‌های مرتبط با افزایش سن را به تأخیر بیندازید.
یک راه برای فکر کردن به آن این است که ۲۰ تا ۴۰ درصد طول عمر به ژن‌های شما بستگی دارد، به این معنی که ۶۰ تا ۸۰ درصد چیزی است که در طول زندگی‌تان برای شما اتفاق می‌افتد.
برخی از این موارد به شرایط خوش‌شانس بستگی دارد.
با این حال، وقتی به انتخاب‌های سبک زندگی سالم دسترسی داده می‌شود، نحوه انتخاب آن‌ها می‌تواند تفاوت ایجاد کند.
چگونه یک زندگی طولانی‌تر و سالم‌تر داشته باشیم
علاوه بر ژنتیک، بسیاری از عادات سبک زندگی که سال‌هاست تبلیغ شده‌اند می‌توانند به حفظ سلامتی شما کمک کنند. فروئلیچ موارد زیر را تمرین می‌کند:

یک رژیم غذایی متعادل بخورید.
سیگار نکشید یا بیش از حد ننوشید.
وزن سالم خود را حفظ کنید.
به طور منظم ورزش کنید.
از مغز خود استفاده کنید.
به صورت اجتماعی متصل بمانید.
شادی پیدا کنید.
از خود مراقبت کنید.
فکر کردن به پیری به عنوان یک چیز خوب.

اینها تنها چند مورد از عادات سبک زندگی هستند که می‌توانند به شما کمک کنند تا زندگی طولانی‌تر و سالم‌تری داشته باشید.
منبع: https://www.healthline.com/health-news/superager-tips-long-life#The-bottom-line
بیشتر بخوانید ”  برای طولانی شدن عمر، هر روز این ورزش‌ها را انجام دهید “




نوشته سالی فروئلیچ زن ۹۵ ساله‌ای که زمان را متوقف کرده است! اولین بار در کلینیک مجازی کلینیک من پدیدار شد.
برچسب‌ها:

سالی فروئلیچ زن ۹۵ ساله زمان را متوقف کرده است

به اشتراک بگذارید: