داروهای لیراگلوتید منجر به کاهش تراکم استخوان می‌شود؟

داروهای لیراگلوتید منجر به کاهش تراکم استخوان می‌شود؟


اخبار ایران کازمد -




تحقیقات جدید نشان می دهد افرادی که با داروی لاغری لیراگلوتید (GLP-1) تحت درمان قرار گرفته و ورزش می کنند، سلامت استخوان خود را حفظ کرده اند.
در این مطالعه، افرادی که ترکیبی از لیراگلوتید و ورزش را دریافت کردند، نسبت به کسانی که فقط دارو مصرف کرده اند یا فقط ورزش کرده اند، وزن بیشتری کم کرده اند، اما تراکم استخوانی آنها کاهش نیافته است.
تحقیقات دیگر نیز نشان داده اند که ورزش های خاص حتی در افرادی که قصد کاهش وزن ندارند، می تواند باعث تقویت استخوان ها شود.
کاهش وزن در افراد چاق یا دارای اضافه وزن می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲، آپنه خواب، بیماری قلبی و مشکلات دیگر را کاهش دهد. اما کاهش وزن همچنین می تواند منجر به کاهش تراکم استخوان شود.
این موضوع نگران کننده است، زیرا با افزایش مصرف داروهای GLP-1 برای کاهش وزن، افراد بیشتری در معرض خطر شکستگی استخوان قرار می گیر لاست.
ورزش با حفظ سلامت استخوان در افراد تحت درمان با داروی GLP-1 کمک می کند.
مطالعه جدید نشان می دهد افرادی که علاوه بر مصرف لیراگلوتید، ورزش با شدت متوسط تا زیاد انجام داده اند، تراکم استخوانی مشابهی با گروه بدون درمان داشته اند. این در حالی است که گروه ترکیبی، وزن بیشتری نسبت به گروه های دیگر کم کرده اند.
با این حال، برخی متخصصان همچنان بر اهمیت ورزش برای حفظ سلامت استخوان در کنار این داروها تاکید می کنند، زیرا ورزش فواید دیگری نیز برای سلامتی دارد.
منبع: healthnews
بیشتر بخوانید ”  علت پوکی استخوان + افرادی که باید تست تراکم استخوان انجام دهند! “





نوشته داروهای لیراگلوتید منجر به کاهش تراکم استخوان می‌شود؟ اولین بار در کلینیک مجازی کلینیک من پدیدار شد.
برچسب‌ها:

داروهای لیراگلوتید منجر کاهش تراکم استخوان شود

به اشتراک بگذارید: