نمکی، نمک بر زخم کرونای مردم می‌پاشد

نمکی، نمک بر زخم کرونای مردم می‌پاشد


اخبار ایران کازمد - سالم‌خبر: عباس عبدی، پژوهشگر سیاسی- اقتصادی در یادداشتی در مورد وضعیت واکسیناسیون در کشور نوشت: وضعیت کرونا و میزان فوتی‌های آن در ایران بسیار تأسف‌آور است.

اگر در ابتدای این پاندمی مردم می‌پذیرفتند که عزیزانشان به علت این بیماری و خارج از اراده و عملکرد سیاست فوت کرده‌اند، اکنون دیگر چنین چیزی را نمی‌پذیرند. مردم فوت عزیزانشان را منتسب به سیاست‌های نادرست در زمینه واکسیناسیون می‌کنند. سیاست‌هایی که تأکید بر تولید داخل کرد و واردات را به فراموشی سپرد حتی با آن مخالفت هم کرد. گرچه مسئولیت این امر در ظاهر متوجه وزارت بهداشت و شخص وزیر بهداشت است که با سخنان نادرست و ناموجه و غیر علمیِ خود، نمک بر زخم کرونای مردم می‌پاشید، ولی می‌پذیریم که ما با یک وزیر بهداشت روبه‌رو نیستیم، بلکه او جزیی از یک حکومت است و در ذیل ساختار کلی آن عمل می‌کند. 

 

اگر چه اکنون وضع واکسیناسیون به طور موقت و البته با سرعت متوسط در روی ریل افتاده، ولی اطمینان نداریم که با همین سرعت متوسط نیز بتواند ادامه پیدا کند هر چند برخی خبرها از واردات ۳۰ میلیون دوز در مرداد ماه می کند با این حال هنوز اطمینان قطعی نداریم که آیا در شهریور و مهر می‌توانیم واکسیناسیون را به اندازه‌ای انجام دهیم که دانشگاه‌ها و مدارس باز شوند و مرگ و میر به حداقل برسد یا باید منتظر موج ششم کرونا با مرگ و میر بالا باشیم. 
برچسب‌ها:

نمکی نمک بر زخم کرونای مردم پاشد

به اشتراک بگذارید: