کمتر از 7 درصد از جمعیت کشور یک دوز واکسینه شده‌اند

کمتر از 7 درصد از جمعیت کشور یک دوز واکسینه شده‌اند


اخبار ایران کازمد - سالم‌خبر: کمتر از 7 درصد از جمعیت کشور یک دوز واکسینه شده اند این در حالیست که ۲۷ درصد از جمعیت جهان حداقل یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

فرید نجفی را به سمت معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و درمان با بیان این مطلب افزود: ۱۳ تا ۱۴ درصد از کل جمعیت جهان به‌طور کامل واکسینه شده‌اند؛ بیش از ۸۰ درصد این جمعیت در کشورهای ثروتمند هستند و کشورهایی که به تازگی واکسیناسیون را آغاز کرده‌اند حدود 1/1 درصد واکسینه شده‌اند.

وی درباره وضعیت پیک پنجم کرونا در کشوراظهار داشت: در حال حاضر پیک پنجم بیماری کرونا در کشور آغاز شده و امیدواریم این پیک را نیز پشت‌سر گذاریم. رعایت پروتکل‌ها در کشور وضعیت نامساعدی دارد ضمن آنکه با وجود همه این مسائل، دولت کنونی نیز در روزهای آخر خود به سر می‌برد.

وی در ادامه بیان کرد: در درمان بیماری کرونا هنوز داروی موثری شناخته نشده است؛ در گایدلاین سازمان جهانی بهداشت درمانی که موثر شناخته شده باشد چیزی به غیر از دگزامتازون و اینترلوکین ۶ و رسپتوربلاکرها دیده نمی‌شود به همین دلیل واکسیناسیون نقش مهمی را در شرایط فعلی ایفا می‌کند.

نجفی با اشاره به اینکه ما در کشور خود ساختار قوی دانشی و فناوری داریم، گفت: کشور ما در فاز کارآزمایی بالینی در دنیا مشارکت نکرد که دلیلش تحریم و مسائل دیگری بود؛ براین اساس واکسن مناسبی در اختیار کشور ما قرار ندادند باتوجه به این امر، تولید واکسن در ایران از ابتدا در داخل موضوع مهمی بود.

وی همچنین افزود: ۲۱ نوع واکسن در فازهای مختلف تحقیقاتی و پیش بالینی و چه واکسن‌هایی که به فاز بالینی وارد شدند در کشور وجود دارد.  در یک ماه اخیر واردات واکسن خارجی به کشور سرعت بیشتری داشته است به طبع جمعیت بیشتری هم واکسن دریافت می‌کنند.
 
برچسب‌ها:

کمتر درصد جمعیت کشور یک دوز واکسینه شده اند

به اشتراک بگذارید: