600 فوتی در روز، نشانگر عملکرد ماست

600 فوتی در روز، نشانگر عملکرد ماست


اخبار ایران کازمد - سالم‌خبر: رییس کل سازمان نظام پزشکی گفت: آمارهای موجود در ابتلا و جانباختگان ناشی از کرونا نشانگر عملکرد است که در شرایط خوبی قرار نداریم.

محمدرضا ظفرقندی همچنین افزود: آمار رسمی روزانه درحالی حدود ۶۰۰ فوتی است که خیلی از بیماران هم بدون اخذ تست فوت می‌کنند و در آمار نمی‌آیند؛ البته گواهی فوت آنها بر اساس شواهد کرونا از علائم بالینی با نام کووید۱۹ صادر می‌شود ولی چون تست اخذ نشده در آمار نمی‌آید ‌و به همین دلیل آمار رسمی با آمار بهشت زهرا (س) متفاوت است.

وی گفت: ما اگر واکسیناسیون زودتر و وسیع‌تری تدارک می‌دیدیم امروز شرایط بهتری داشتیم. ما در زمینه واکسیناسیون زودهنگام و گسترده تاخیر داشتیم و در عین حال در اجرای پروتکل‌ها عزم ملی لازم عملیاتی نشد. در خیلی از کشورهای دنیا عدم رعایت پروتکل‌ها جریمه‌های چندصد دلاری دارد اما بر اساس آمار وزارت بهداشت درصد رعایت پروتکل‌ها در کشور ما کمتر از ۴۰ درصد است و این امر به یک عزم ملی مدیریتی با کمک تمام نهادها نیاز دارد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی درباره مهاجرت پزشکان نیز گفت: میزان درخواست برای مهاجرت در این ایام افزایش یافته است و این هم به شرایط کاری، اجتماعی و اقتصادی بازمی‌گردد. ما در سازمان نظام پزشکی یک مرحله داریم که افراد برای ارائه درخواست یک گواهی مخصوص که یکی از مراحل مهاجرت است به ما مراجعه می‌کنند و این درخواست‌ها رو به افزایش است. حدود ۳۰۰۰ درخواست در سال داریم که نشان دهنده میزان تمایل به مهاجرت است.
 
برچسب‌ها:

600 فوتی روز نشانگر عملکرد ماست

به اشتراک بگذارید: