ایران در واکسیناسیون عقب نیست!

ایران در واکسیناسیون عقب نیست!


اخبار ایران کازمد - سالم‌خبر: براساس محاسبات رییس اتاق بازرگانی ایران و چین؛ ایران در واکسیناسیون عقب نیست!

مجیدرضا حریری با بیان اینکه طبیعی است که کشورهای قدرتمند در واکسیناسیون جلوتر هستند، اظهار داشت: به نظر می‌آید بیش از آنچه در رسانه‌ها علیه سیستم واکسیناسیون در کشور صحبت می‌شود، در واقعیت جلوتر هستیم. ما خودمان را با امریکا و انگلیس مقایسه می‌کنیم. کشورهایی هستند که ثروت و قدرت بیشتری دارند و در واکسیناسیون جلو هستند.
 
رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با اشاره به افزایش محموله‌های وارداتی واکسن سینوفارم از هفته آینده، گفت: قرار است محموله‌های وارداتی از چین ۱٫۱ میلیون دوز به پنج میلیون برسد. از هفته آینده با هر محموله به پنج میلیون دوز وارد کشور شود. تاکنون حدود ۲۰ میلیون دوز وارد شده و به ۴۰ میلیون دوز هم می‌رسد. مذاکرات با چین بسیار سازنده بوده و احتمالا این روند واردات حفظ شود.


او ادامه داد: مذاکرات به صورت پیوسته بین ایران و چین، مسوولان وزارت امور خارجه، هلال احمر و وزارت بهداشت به طرف چین ادامه دارد. البته بار عمده مذاکرات روی دوش وزارت خارجه است.




 




وی افزود: واکسن‌های فایزر و مدرنا در ایران تا چندی پیش مجوز واردات نداشتند. حالا که مجوز آن صادر شده هم خبری از واردات آن نیست. مشخص نیست فایزر و مدرنا چه زمانی به سبد واکسن ایران اضافه شود و به دست مردم برسد./تجارت نیوز
برچسب‌ها:

ایران واکسیناسیون عقب نیست

به اشتراک بگذارید: