واکسن‌های داخلی مجوز تزریق برای کودکان را ندارند

واکسن‌های داخلی مجوز تزریق برای کودکان را ندارند


اخبار ایران کازمد - سالم‌خبر: در ایران، سینوفارم تک‌دوز برای تزریق به گروه سنی نوجوان، تنها واکسنی است که براساس اعلام جمعیت هلال‌احمر قرار است از اوایل مهر وارد کشور شود و واکسیناسیون دانش‌آموزان را محقق کند.

محمدحسن قوسیان‌مقدم، دبیرکل جمعیت هلال‌احمردر این باره گفت: این واکسن تک‌دوز برای کودکان نیست ،بلکه برای افراد زیر ۲۰ سال درنظر گرفته شده که با همان یک‌بار تزریق ایمنی ایجاد می‌کند.

 به‌گفته قوسیان در دنیا ۳ واکسن (سینوفارم، فایزر و سوبرانا۲) چنین کارایی دارند که یکی از آنها هم در ایران تولید می‌شود؛ پاستوکووک ایرانی -کوبایی.

این واکسن تک‌دوز سینوفارم به بیش از ۱۰۰ میلیون دانش‌آموز چینی تزریق شده است و ما هم براساس توافق قبلی که با سینوفارم داشتیم و مذاکراتی که انجام دادیم، مستندات را به سازمان غذا و دارو ارائه دادیم و پس از تأیید و هماهنگی‌ها، امیدواریم ۱۰ میلیون دوز از این واکسن تا مهر وارد کشور شود.

مجوز مصرف اورژانسی واکسن کرونای «سوبرانا۲» برای کودکان و نوجوانان ۲ تا ۱۸ ساله هم اواسط شهریور در کشور کوبا صادر شد و براساس اعلام انستیتو فینلای کوبا از نظر ایمنی و اثربخشی مؤثر بوده است. قرار است مدارک این واکسن برای سازمان غذا و داروی ایران ارسال و مجوز مصرف آن‌هم پس از بررسی‌های لازم صادر شود.
 
برچسب‌ها:

واکسن های داخلی مجوز تزریق کودکان را ندارند

به اشتراک بگذارید: