آیا مجلس برای عین‌اللهی خواب استیضاح دیده است؟

آیا مجلس برای عین‌اللهی خواب استیضاح دیده است؟


اخبار ایران کازمد - سالم‌خبر: بخش عمده ای از نطق‌های امروز مجلس حول محور نقد عملکرد دستگاه‌های اجرایی در دو حوزه ی دارو و تجهیزات پزشکی و نبود مدیریت بازار دارویی کشور چرخ خورد.

علاوه بر نطق‌ها و انتقادات تند نمایندگان مجلس نسبت به وخامت حال دارو در کشور، نجوای طرح استیضاح عین‌اللهی برای یازدهمین بار در راهروهای مجلس به گوش می‌خورد.

از دهمین باری که نمایندگان تصمیم به استیضاح وزیر بهداشت گرفتند و به جریان نیفتاد چندماهی‌ست می‌گذرد اما این بار ظاهرا نمایندگان قرار نیست به دادن کارت زرد به عین‌اللهی بسنده کنند و گویی کارد به استخوان آنان نیز رسیده و این بار به طور جدی سخن از استیضاح او می‌رود.

هر یک از نمایندگانی که امروز درباره‌ی دارو سخن گفتند بر این نکته تاکید داشتند که حال صنعت و تامین دارو در کشور مساعد نیست و کشور روز به روز به روزهای هشدارآمیز کمبود شدید دارو نزدیکتر می‌شود. بحث‌ها امروز در مجلس تا آنجا بالا گرفت که نمایندگان مجلس طرح دارویار را ناکارآمد اعلام کرده و بخشی از فشار و بی‌تدبیری در مدیریت تامین دارو را بی‌توجهی به صنعت دارو و فشار مضاعف بر این صنعت دانستند.

پس از یک روز پر تنش برای وزیر بهداشت و درمان اگرچه نمی توان تمام عوامل کمبود دارو را تنها ناشی از مدیریت این وزارت و شخص عین اللهی دانست اما! در شرایطی که تعداد200 قلم کمبود دارویی از سوی صاحبان صنایع دارویی کشور تایید می‌شود، کتمان، انکار یا اعلام شرایط خوب دارو که بیماران با جان و دل کمبود آن را حس می‌کنند از سوی وزیر بهداشت جایی برای دفاع از او نمی‌گذارد.
 
برچسب‌ها:

آیا مجلس عین اللهی خواب استیضاح دیده است

به اشتراک بگذارید: